Místo parkovišť a skladů galerie a kavárny. Podívejte se, jak se změní Negrelliho viadukt

Místo parkovišť a skladů by mohly vzniknout kavárny, knihovna.

Místo parkovišť a skladů by mohly vzniknout kavárny, knihovna. Zdroj: MOBA studio

Z celkového počtu 74 oblouků studie počítá se 45 oblouky pro nové využití
Město připravuje mix Připravíme mix nekomerčních a komerčních subjektů tak, aby si na sebe místo dokázalo samo vydělat a zůstalo různorodé.
O tři oblouky již projevilo zájem karlínské hudební divadlo.
Změny podle odhadu vyjdou na 318 milionů korun, dalších 25 milionů by měl stát projekt.
Prostory pod mostními oblouky plánuje město začít pronajímat od léta 2022.
8
Fotogalerie

Neutěšené okolí Negrelliho viaduktu se změní. Místo parkovišť a skladů v mostních obloucích vzniknou kavárny, galerie, obchodní prostory, coworkingová centra či pobočka městské knihovny. Městem schválená koncepční studie, jejímž autorem je architektonicko-urbanistické studio MOBA, rovněž počítá s vytvořením náměstí a parku přímo u viaduktu. 

"Negrelliho viadukt je druhý nejstarší most v Praze a je skvělé, že se momentálně pracuje na obnovení jeho původní funkce. Dosavadní rekonstrukce Správy železniční a dopravní cesty je čistě technického charakteru a nepočítá i s proměnou nehezkého okolí. Od padesátých let jsou prostory pod oblouky vnímané jako vedlejší a nedůležité, přitom se jedná o takový skvost," přibližuje náměstek pražského primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr.

Nové využití získá 45 oblouků z celkových 74. Koncepce počítá s mixem nekomerčních a komerčních prostor tak, aby si na sebe místo dokázalo samo vydělat a zůstalo různorodé.

Jak bude vypadat Negrelliho viadukt v létě 2022? Prohlédněte si vizualizace.

 

"Pod viaduktem by mohla vzniknout například pobočka knihovny, klub pro seniory, nové bistro nebo zajímavý start-up. O tři oblouky už projevilo zájem Hudební divadlo Karlín, které by v nich rádo vytvořilo svou letní scénu, i to bude jedna z možností," dodává Scheinherr.

Změny podle odhadu vyjdou na 318 milionů korun, dalších 25 milionů by měl stát projekt. Negrelliho viadukt se v současné době rekonstruuje, práce by měly být hotovy zhruba za rok, prostory pod mostními oblouky plánuje město začít pronajímat v létě 2022.

Proměna Neggreliho viauktu je součástí komplexnějších zásahů. Město rovněž plánuje omezit tranzitní dopravu přes Karlín, stavbu lávky, která propojí Karlín s Holešovicemi přes ostrov Štvanice a úpravy autobusového nádraží na Florenci.

"Naší vizí je zachovat sociální různorodost a navázat na historii Karlína coby přístavní a historicky průmyslovou část Prahy, která v souačsnosti trpí intenzivní gentrifikací vedoucí k vystěhování nejen nízkopříjmových skupin, ale i k vymazávání řemeslné a rukodělné tvorby, " dodal náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast územního rozvoje Petr Hlaváček.