Mobily a tablety kralují, Američané u nich poprvé tráví více času než u televize | E15.cz

Vše o miliardářích

Vše o miliardářích Vstoupit do speciálu

Mobily a tablety kralují, Američané u nich poprvé tráví více času než u televize

mšt

Poprvé v historii tráví dospělí Američané u obrazovek svých mobilních zařízení více času než sledováním televizní obrazovky, uvedla agentura Bloomberg.

Průměrný čas strávený u obrazovek mobilních telefonů a tabletů letos podle americké analytické společnosti eMarketer vzroste o osm minut na 3 hodiny a 43 minut. Čas u televizní obrazovky se naopak sníží o devět minut na 3 hodiny a 35 minut. V budoucnu bude rozdíl ještě stoupat. Speciální kategorií mezi přenosnými zařízeními jsou chytré telefony, u nichž uživatelé tráví v průměru 2 hodiny a 33 minut. 

Americký web Marketing Land navíc upozorňuje, že se mění i způsob, jakým televizní obrazovky sledujeme. Chytré televize umožňují divákům sledovat streamovaná videa nebo obrazovku používat pouze jako displej. Velké obrazovky v obývacím pokoji jsou pro sledování obsahu stále nejlepší, ale postupem času se z nich stávají jen další digitální platformy, upozorňuje server. 

Černobyl skončil. V Česku a na Slovensku sledovanost konkurovala i Hře o trůny

 „Zatímco čas sledování tradičních televizních kanálů klesá, stále více se daří zpeněžování streamování od poskytovatelů, jako je Netflix nebo Hulu. Brzy navíc spustí svou vlastní platformu hollywoodský gigant Disney a další služby nabídnou WarnerMedia a NBCU. Zatím je ale ještě brzy na to posoudit, zda tyto služby dokážou postupně ztrácené televizní diváky přitáhnout zpět k velkým obrazovkám,“ říká analytik Eric Haggstrom ze společnosti eMarketer. 

Na postupnou změnu se připravují i inzerenti. Výdaje na digitální reklamu ve Spojených státech by měly podle další studie od firmy eMarketer letos vzrůst o 19 procent na 129,34 milionu dolarů. Za televizní reklamu přitom podle stejného průzkumu zaplatí inzerenti „pouhých“ 70,83 milionu dolarů, což je meziročně o 2,2 procenta méně. „Neustálý přesun pozornosti směrem k digitálním platformám dosáhl zlomového bodu. Dosah a příjmy z tradiční reklamy postupně klesají, takže je inzerenti začínají hledat na digitálních kanálech,“ uvedla šéfka výzkumů společnosti eMarketer Monica Peart. Důležité je dle ní ještě zmínit, že letos nebudou americké televize vysílat žadné volby ani velké sportovní události typu olympijských her. 

Jak technologie mění svět investic a zavedená odvětví? Dozvíte se v novém magazínu E15 Premium. Objednávejte zde >>>

Jak uspět v digitální době? Nový magazín E15

Zadlužení Netflixu vzroste o další desítky miliard

Autor: mšt
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!