Volby 2018 | Starostům pomohla do sněmovny, teď chce agentura BeefBrothers dostat Horáčka na Hrad | E15.cz

Vše o netradičních investicích

Vše o netradičních investicích Vstoupit do speciálu

Starostům pomohla do sněmovny, teď chce agentura BeefBrothers dostat Horáčka na Hrad

Nguyen Thuong Ly

Nguyen Thuong Ly

Sněmovní volby skončily a pomalu se začínají roztáčet předvolební kampaně kandidátů na prezidenta. V boji o Pražský hrad pomáhají dobrovolníci, ale i reklamní agentury.

Kandidáti na prezidenta mají jen něco málo přes týden, dokdy musejí svou kandidaturu závazně zaregistrovat na ministerstvu vnitra. Ve víru povolebních jednání o sestavení nové vlády se tak začínají rozjíždět i prezidentské kampaně. Některým kandidátům přitom pomáhají i profesionální reklamní agentury.

Například Michal Horáček, jenž má více než 80 tisíc podpisů, se v minulých dnech sešel se zástupci agentury BeefBrothers, kteří sami mohli po nedávných volbách slavit. Podíleli se totiž na kampani Starostů a nezávislých, kteří se navzdory průzkumům dostali do sněmovny.

ČSSD vlastního kandidáta do prezidentských voleb nepošle

„Spolupráce s BeefBrothers je v současné době na začátku. Vzhledem ke gradaci kampaně nám propojení s touto agenturou přišlo jako logický krok,“ řekl Horáčkův mluvčí Jiří Táborský. „Jejich spolupráce se Starosty prakticky na rozhodnutí žádný vliv neměla, koneckonců jednání začala až ve finální části kampaně před parlamentními volbami,“ dodal. Agentura má pomáhat hlavně s tvorbou vizuálů. „To musejí dělat profesionálové a práce BeefBrothers se nám líbila,“ uvedl Táborský. Kromě nich pracuje Horáček s agenturou Ewing, za kterou stojí komunikační expert Jiří Hrabovský.

Reklamní profesionály bude využívat i bývalý velvyslanec Pavel Fischer, který sesbíral dostatek senátorských podpisů a svou kandidaturu již zaregistroval. „Kampaň připravujeme a bude se na ní podílet marketingová agentura,“ uvedla jeho mluvčí Alena Ježková, která však nechtěla upřesnit název agentury.

Kompletní a aktuální přehled prezidentských kandidátů najdete zde >>>

Jiní kandidáti mají však na profesionální marketéry jiný názor. Patří mezi ně například bývalý šéf Škody Auto Vratislav Kulhánek, který již získal dostatek poslaneckých podpisů. „Pan Kulhánek využívá osobních zkušeností jedinců, které považuje za cennější než unifikované kolektivní dílo málokdy vedoucí k úspěchu,“ řekl Kulhánkův mluvčí Vladimír Šulc.

Zápisník Jany Havligerové: Málo zájmu o Hrad

Jeden z největších favoritů Jiří Drahoš, který má dokonce přes 115 tisíc podpisů, v současné době s žádnou agenturou nespolupracuje. Platí to i u kandidáta Rozumných Petra Hanniga nebo prezidenta Asociace obranného a bezpečnostního průmyslu Jiřího Hynka, kteří již mají dostatek poslaneckých podpisů. Nyní využívají především práce dobrovolníků, do budoucna se však spolupráce s profesionály dá očekávat. Současná hlava státu Miloš Zeman má rovněž dostatek podpisů, trvá však na tom, že kampaň nedělá.


Jak si při volbách zařídit voličský průkaz? Čtěte zde >>>


 

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!