Kellner možná žil ještě minuty či desítky minut po havárii na Aljašce, ukazují soudní dokumenty

Petr Kellner

Petr Kellner Zdroj: Reuters

Petr Kellner
Unikátní video Petra Kellnera
3
Fotogalerie

Kromě jediného přeživšího havárie vrtulníku nad ledovcem Knik zřejmě samotný pád stroje přežili ještě dva další muži. Dnes tuto informace s odvoláním na dokumenty amerického soudu zveřejnil Anchorage Daily News.

Airbus AS350B3 provozovaný firmou Wasilla’s Soloy Helicopters se dvěma průvodci a třemi klienty z Tordrillo Mountain Lodge se zřítil 21 mil jihovýchodně od Palmer v pohoří Chugach.  Byla to jedna z nejsmrtelnějších leteckých nehod na heli-skiingu v historii Severní Ameriky.

Mezi mrtvými byli i nejbohatší muž České republiky Petr Kellner (56) a mezinárodně uznávaný heli-ski průvodce Gregory Harms (52).

Nové soudní dokumenty však naznačují, že Kellner a další osoba považovaná za Harmse zůstali naživu v troskách po chaotickém pádu vrtulníku ze svahu hory.

Kellner po havárii přežil, ale podle spisů „zemřel při čekání na záchranu“. Předpokládá se také, že Harms původně přežil, ale „utrpěl těžká a nakonec smrtelná zranění“ uvádí samostatná občanská žaloba podaná minulý týden u okresního soudu v USA.

Unikátní video Petra Kellnera

Video placeholde
Unikátní video Petra Kellnera • PPF.cz

Zahynul také 33letý pilot Soloy Zachary Russell z Anchorage, 38letý průvodce Sean McManamy a 50letý francouzský snowboardista Benjamin Larochaix.

V době příjezdu záchranářů našli pouze jednoho přeživšího, 48letého českého snowboardistu Davida Horvátha.

Dokumenty soudu neříkají, jak dlouho Kellner nebo Harms žili, co způsobilo jejich smrt, ani neposkytují důkazy, že by mohli přežít, kdyby rychlejší varování před havárií spustila rychlejší záchranné práce.

Z dosud nejasných důvodů nikdo bezprostředně nevěděl, že vrtulník havaroval.  Nouzový lokalizační maják se při nárazu nespustil. Pokud někdo sledoval cestu v reálném čase, nevyvolal poplach.

Záchranné koordinační centrum odpovědné za vysílání elitních záchranářů Aljašské národní gardy na horské mise, dostalo oznámení o zpožděném vrtulníku více než 2,5 hodiny po havárii.