Podobný případ se stal i před osmi dny v Kolíně, kde vjel osobní vlak do cesty projíždějícímu vlaku InterCity. Strojvedoucí zastavil vlak necelých 100 metrů za projetým návěstidlem. Také tento incident se obešel bez zranění a škody na majetku. Za celý loňský rok projely vlaky návěstidly zakazujícími další jízdu v 77 případech, letos se to stalo zatím čtyřikrát.
„Tato událost ukázala na nutnost stálého pokračování instalace moderní zabezpečovací techniky a to ve všech směrech. Stávající moderní zabezpečovací zařízení vyhodnotilo situaci jako nebezpečnou a vyslalo dispečerovi signál, aby vlaky zastavil. Tento způsob řešení mimořádné situace je však závislý na lidském faktoru – na vyhodnocení situace dispečerem. Dnes už ale existuje moderní a finančně dostupný systém, kterou v několika stanicích v ČR SŽDC již nainstalovala. Ten nejen, že informuje dispečera o nebezpečné situaci, ale bez zásahu člověka vlaky zastaví,“ řekl Zdeněk Chrdle, generální ředitel AŽD Praha.
Podle statistik Drážní inspekce se v minulém roce stalo na železnici 77 podobných případů, nikdo při nich nebyl zraněn ani usmrcen. Stejný počet inspektoři zaznamenali i předloni. V roce 2010 evidovali 80 případů, o rok dříve 70. Nejvíce případů projetí návěstidly za posledních deset let zaznamenali vyšetřovatelé v roce 2006, kdy řešili 85 těchto událostí.