Český vyhledávač letenek Kiwi dál raketově roste, loni prodal o polovinu více letenek

Na Letišti Václava Havla by měla do roku 2022 vyrůst nová ranvej.

Na Letišti Václava Havla by měla do roku 2022 vyrůst nová ranvej. Zdroj: Blesk:Czech News Center, a.s./Martin Sekanina

Oliver Dlouhý
2
Fotogalerie

Celosvětový růst letecké dopravy znovu výrazně prospěl českému vyhledávači letenek Kiwi. Brněnské firmě loni vzrostly globální prodeje letenek meziročně o 47 procent. Skladba prodaných letenek se přitom změnila: zatímco v roce 2017 tvořily jednosměrné letenky 70 procent prodejů, loni to bylo 60 procent. Zbytek tvořily letenky ostatního typu. Deníku E15 to sdělila společnost Kiwi.

Nejvíce letenek prodal vyhledávač celosvětově do USA, Španělska, Thajska, Velké Británie a Itálie. Všechny tyto destinace zároveň zaznamenaly meziročně vyšší odbyt. Prodej nejvíce rostl u cest na španělská letiště (o 90 procent), na italská (o 85 procent) a na britská (o 70 procent). 

“Češi nejvíce nakupovali letenky do Prahy, Londýna, Barcelony, Říma a na Mallorku, podobné je to s letenkami objednanými s odletem z Česka. Tam vedl Londýn, Barcelona, Řím, Paříž a Milán,” řekla deníku E15 Nina Černá, mediální zástupce společnosti. 

Skladba prodaných letenek se však loni změnila. Zatímco v roce 2017 tvořily jednosměrné letenky téměř 70 procent prodejů a letenky ostatního typu 30 procent, loni byl poměr 60 ku 40. K “ostatním” letenkám patří například ty prodané v rámci služeb multicity či nomad, kdy zákazník navštíví víc než jednu cílovou destinaci.

“Ceny letenek půjdou dolů, náklady aerolinek už ne. Zde chce Kiwi fungovat jako prostředník. Všechny služby chceme integrovat do sebe. Pracovat v symbióze s aerolinkami, dávat jim provize ze služeb, které prodáme díky jejich letům. Aby byl byznys rentabilní i pro aerolinky a mohly dál snižovat ceny letenek,” řekl loni v létě majitel Kiwi Oliver Dlouhý v rozhovoru pro deník E15.

Celkový počet prodaných letenek společnost Kiwi na rozdíl od konkurenčního prodejce Letuška neuvedla. Firma Asiana, která zmíněný portál vlastní, začátkem ledna informovala, že loni prodala 691 tisíc letenek v hodnotě 6,3 miliardy korun. Meziročně tak mělo jít téměř o dvojnásobek. Konkurenční prodejce Student Agency zatím své statistiky nezveřejnil.