Slovenská konkurence pro Uber přichází do Prahy
Na rozdíl od Bratislavy, kde spolupracuje s 500 taxikáři a kde měla prakticky volný trh, v Praze Hopin vstupuje do prostředí, kde již podobné aplikace pro mobily a tablety fungují. Kromě klasických dispečinků, které mají vlastní internetové aplikace, na trhu působí například společnosti Uber nebo Liftago.
Výhodou nové aplikace je podle jednoho ze zakladatelů Martina Barana to, že je pro uživatele bez registrace. Ta bude povinná pouze v případě, když bude chtít cestující platit online prostřednictvím mobilní aplikace a nikoliv ve vozidle hotovými penězi. Maximální cena za kilometr jízdy je stanovena na 20 korun.
Patnáct korun za jízdu
Pro řidiče bude aplikace do konce roku zdarma. Poté si bude společnost z každé zprostředkované jízdy účtovat patnáct korun. Systém odečítání provize z jízd používají i konkurenční firmy zabývající se zprostředkováním taxislužby.
Rozjezd aplikace na Slovensku včetně investic do vývoje a propagace vyšla podle dalšího ze zakladatelů projektu Martina Winklera na 250 tisíc euro. Podobnou sumu očekává i v případě rozjezdu byznysu v české metropoli.
Na Slovensku si aplikaci Hopin za rok a čtvrt provozu stáhlo přes sto tisíc lidí. Denně si taxi v Bratislavě prostřednictvím Hopinu objednají více než dva tisíce lidí.