Automobilky utrácejí stamiliony za nové prodejny

Technologie vládnou. Prodejce vozů Ford, společnost Auto In, postavila nejmodernější prodejnu v Pardubicích. Její součástí je například velkoplošná obrazovka složená z devíti displejů.

Technologie vládnou. Prodejce vozů Ford, společnost Auto In, postavila nejmodernější prodejnu v Pardubicích. Její součástí je například velkoplošná obrazovka složená z devíti displejů. Zdroj: CTK

Ze západní Evropy se do Česka dovalila vlna modernizací a výstavby nových moderních autosalonů. Hned několik nových prodejen aut se objevilo na motoristické mapě v posledních dnech.

Výstavba nového autosalonu Audi v pražských Kunraticích trvala třináct měsíců a cena se vyšplhala na 180 milionů korun. Je největší prodejnou aut prémiové německé značky v Česku a jednou z největších ve střední a východní Evropě.

Architektonicky zajímavá stavba patří společnosti Auto Jarov a rozkládá se na ploše 2700 metrů čtverečních. V přízemí na ploše devíti stovek metrů čtverečních a v prvním patře na galerii je místo pro 24 vozů. Na kryté střešní ploše pak je vystaveno dalších třicet užitkových a bazarových vozů. V suterénu se nachází parkoviště, tam se vejde 71 aut.

Nová prodejna jako jedna z mála nabízí sportovní modely RS a R8 a také jejich servis. Nechybí ani opravárenské zázemí pro elektromobily. Nový autosalon zaměstná padesátku lidí.

Škoda i Hyundai nově

Trendem dnešní doby je sjednocovat výraz prodejen aut. Škoda Auto proto chce do konce roku přebudovat všechny autosalony v Evropě do nového vizuálního stylu. V Česku má nyní 195 prodejen se servisem, na přelomu roku jich má být o něco méně, 180 až 190. Všechny budou podle Luboše Vlčka, šéfa prodejní organizace Škody v České republice, „přestavěné na novou variantu“. Řekl to při otevření výrazně přebudované pobočky v pražských Řepích. Budou mít například nově stanovenou minimální plochu na dvou stovkách metrů čtverečních. Škoda se rozhodla k tomuto kroku proto, že dosavadní koncept byl zastaralý, většina prodejní sítě vznikla počátkem devadesátých let. Minimální investice do nemovitosti je podle Vlčka mezi 2,7 a třemi miliony korun, mnozí už ale investovali mnohem více.

A podobně v poslední době postupuje i Hyundai. Dokládá to nová prodejna jihokorejské značky v Praze ve Stodůlkách. Ta patří firmě Domanský a stála 125 milionů korun. Ročně by se v ní mělo prodat 100 vozů. Do letošního konce roku pak změní podobu podle nové koncepce dalších šestnáct autosalonů.

Novinky v regionech

Nové luxusní prodejny postavené z drahých materiálů se ale neobjevují jen v hlavním městě. FordStore v Pardubicích je první svého druhu mimo Prahu.

Tento autosalon je jeden ze šesti speciálních americké značky Ford v Česku. Patří společnosti Auto In a zaujme nejen designem, ale i úrovní služeb. Jeho součástí je například velkoplošná obrazovka složená z devíti displejů o úhlopříčce pětapadesáti palců. Na ní si může zájemce svůj nový vůz detailně prohlédnout.

„Další novinkou právě otevřeného FordStore je vizuální propojení, které zájemcům o vozy Ford usnadňuje rozhodování. Veškeré informace o vozech nebo zabudovaných technologiích získají z tabletů, jež jsou součástí vybavení showroomu,“ říká Martin Linhart, ředitel vnější komunikace Ford ČR.