Autoservisům ATU docházejí peníze, české dílny zatím problémy nehlásí

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Miroslav Chaloupka, Mlada fronta

Nereálné plány růstu a obrovské zadlužení mohou mít pro německý řetězec autoservisů, který má své dílny i v České republice, vážné důsledky. Do konce října má splatit část dluhů a zajistit financování na zimu, ale v oboru se spekuluje, že to nestihne a bude muset požádat o prodloužení termínu na listopad či prosinec.

Řetězec ATU má jen v Německu přes 600 poboček a více než 12 tisíc zaměstnanců. Nyní prodělává a potýká se s odlivem zákazníků, kteří přecházejí k levnější konkurenci. Své dílny má společnost i v Česku, ale zde odliv zákazníků zatím mechanici nezaznamenali. „Zákazníků, práce i nových objednávek máme dost,“ řekl E15.cz manažer servisu v Praze na Chodově.

Německou síť má zachránit nový šéf Hans Norbert Topp. Ten do firmy z bavorského Weidenu, kde má ATU centrálu, přišel v létě z řetězce autopůjčoven Sixt. Jeho hlavním cílem je vrátit firmu do zisku a snižovat zadlužení. Rušit pobočky, či propouštět zaměstnance však nemůže, protože mají jasně dané záruky v dlouhodobých smlouvách.

Obavy z budoucnosti řetězce ATU již dříve projevila i ratingová agentura Moody's, která v létě uvedla, že firma bude potřebovat nové peníze ještě před zimou a snířila její úvěrové hodnocení až na čtvrté nejhorší místo v dvaadvaceti bodové stupnici. Vedení společnosti je však stále přesvědčené, že dostatek hotovosti na zimní období pro firmu získá.