Dvojka knižního trhu Euromedia Group investovala do nového stroje | E15.cz

Vše o vizionářích

Vše o vizionářích Vstoupit do speciálu

Dvojka knižního trhu má nový stroj na balení zásilek. Vyrábí krabice na míru a šetří miliony

Barbora Pánková

Barbora Pánková

Druhé největší knižní nakladatelství v tuzemsku Euromedia Group investovalo do výroby. Firma koupila stroj na balení zásilek, který jí ušetří pět milionů korun ročně. V ostrém provozu ho spustí v polovině října.

Nový stroj od italského výrobce CMC dodala společnost Xertec do skladu nakladatelství v Novém Strašecí. „Tento systém vyrábí z lepenkového pásu obaly přímo podle velikosti zásilek,“ uvedl ředitel logistického centra Euromedia Group Kamil Kidoň.

Společnost si od nového stroje slibuje především snížení nákladů. „Odhadovaná úspora na spotřebním materiálu je zhruba čtyřicet procent. V korunách to představuje asi pět milionů korun za rok,“ doplnil Kidoň. Výši investice podnik na dotaz serveru E15 neuvedl, nesdělil ji ani italský výrobce. „Cenu stroje nelze podle naší firemní politiky zveřejnit přes média,“ řekla Tania Torcolacci z firmy CMC.

Technologická symfonie. V Praze pracovalo najednou tisíc 3D tiskáren, trhly světový rekord

Zároveň podle Kidoně balicí linka nahradí asi patnáct pracovníků, dříve totiž probíhalo balení zásilek částečně ručně. „Využijeme je na jiných pozicích. Pracovníků máme nedostatek,“ řekl ředitel logistického centra.

Euromedia Group, které vydala v roce 2017 695 titulů, patří podle Svazu českých knihkupců a nakladatelů druhá příčka na českém trhu. Jedničkou je nakladatelství Albatros Media, které předloni vydalo 1170 titulů. Firma utržila v účetním období od července 2017 do června 2018 podle svazu za prodej vlastních knih 855 milionů korun, Euromedia Group dosáhla předloni tržeb ve výši 593 milionů korun.

Minimalismus, papír a retro. Ekologickým trendům se přizpůsobuje i design obalů

Do snižování množství použitého obalového materiálu investují i další firmy v Česku. „Ve svých provozech využíváme rozložitelné tašky, při distribuci objednávek používáme vratné či recyklovatelné obaly. Aktuálně v provozu testujeme například vratné obálky RepeteBoxy, které jsme nechali ušít ze starých reklamních plachet,“ uvedla mluvčí největšího tuzemského internetového prodejce Alza.cz Patricie Šedivá. Výši investic nechtěla firma komentovat. „Znamenalo to nemalé náklady,“ uvedla pouze Šedivá.

Podívejte se, jak balí zásilky Euromedia Group:

Doba bezobalová se blíží. Stále více Čechů nakupuje potraviny do vlastních sáčků

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!