Módní e-shop Bibloo koupil konkurenční firmu Urbanstore.cz | E15.cz

Vše o miliardářích

Vše o miliardářích Vstoupit do speciálu

Módní e-shop Bibloo, spoluvlastněný miliardářem Skalou, koupil konkurenta. Teď mu patří Urbanstore.cz

ČTK

Český módní e-shop Bibloo koupil konkurenční firmu Urbanstore.cz. Obě značky mají i nadále působit na trhu samostatně. Bibloo již provozuje e-shopy v deseti evropských zemích. Skupina plánuje v příštím roce dosáhnout objemu přijatých objednávek od zákazníků ve výši 1,5 miliardy korun a chce se také stát jedním z nejvýznamnějších online prodejců módy v Česku. Oznámil to výkonný ředitel firmy Bibloo Aleš Pitro. Výši transakce s ohledem na společná ujednání neuvedl.

Rozšířená firma se podle něj chce zařadit mezi tři hlavní hráče na všech trzích, kde v současnosti působí. Internetový obchod pod značkou Bibloo provozuje společnost Digital People od roku 2015. Nabídka prodávaného zboží pokrývá více než 130 prémiových módních značek. V roce 2016 firma expandovala na další evropské trhy a podle poslední zveřejněné výroční zprávy ve Sbírce listin měla v roce 2016 obrat 148,5 milionu korun s provozní ztrátou 76 milionů. Podle Pitra to bylo kvůli expanzi na nové trhy.

Loni provozní ředitel Bibloo Milan Vlček v rozhovoru pro Marketing & Media uvedl, že e-shop dosáhl v roce 2017 tržeb za 411 milionů korun. Odpověděl, že meziroční růst obratu za rok 2018 činil 30 procent a hodnota přijatých objednávek přes půl miliardy korun. Firma podle Pitra hospodařila s plánovanou ztrátou kvůli tomu, že se zaměřila na zvyšování tržního podílu na všech trzích, na kterých působí.

Glami expanduje do Brazílie. Vyhledávání podle fotek se blíží ideálu, říká šéf agregátoru Hodboď

"Pro rok 2020 plánujeme v rámci skupiny dosáhnout objem přijatých objednávek od zákazníků ve výši 1,5 miliardy korun. Tím se zařadíme mezi nejvýznamnější online prodejce módy v Česku," uvedl Pitro.

Bibloo vlastní podnikatel, který působí v realitním byznysu Václav Skala, a zakladatel Petr Liesner. Urban Store koupili od mediální skupiny Media Bohemia (60 procentní podíl) a podnikatele se sportovní módou Miroslava Koláře (40procentí podíl). V říjnu rozšířil Bibloo logistické centrum do nových skladovacích prostor v Jenči u Prahy.

Podle letos zveřejněné analýzy konzultační společnosti Acomware nakupují Češi módu na internetu nejvíce u řetězce H&M. E-shop Zoot, který loni nezvládl financování, zadlužil se a má hotový reorganizační plán, dohání v trojici e-commerce dalších největších hráčů německý e-shop About You. Dvojici pak doplňuje Zalando. Všichni tři e-commerce hráči oslovují podle analýzy přibližně 11 až 15 procent českých zákazníků.

Módní impérium LVMH koupí klenotníka Tiffany. Zaplatí za něj 16,2 miliardy dolarů
Nejbohatší Evropan letos navýšil jmění skoro o bilion korun

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!