Módní e-shop Bibloo, spoluvlastněný miliardářem Skalou, koupil konkurenta. Teď mu patří Urbanstore.cz

Bibloo v OD Kotva

Bibloo v OD Kotva Zdroj: Bibloo

Bibloo v OD Kotva
Bibloo v OD Kotva
Ilustrační foto
Ilustrační foto
5
Fotogalerie

Český módní e-shop Bibloo koupil konkurenční firmu Urbanstore.cz. Obě značky mají i nadále působit na trhu samostatně. Bibloo již provozuje e-shopy v deseti evropských zemích. Skupina plánuje v příštím roce dosáhnout objemu přijatých objednávek od zákazníků ve výši 1,5 miliardy korun a chce se také stát jedním z nejvýznamnějších online prodejců módy v Česku. Oznámil to výkonný ředitel firmy Bibloo Aleš Pitro. Výši transakce s ohledem na společná ujednání neuvedl.

Rozšířená firma se podle něj chce zařadit mezi tři hlavní hráče na všech trzích, kde v současnosti působí. Internetový obchod pod značkou Bibloo provozuje společnost Digital People od roku 2015. Nabídka prodávaného zboží pokrývá více než 130 prémiových módních značek. V roce 2016 firma expandovala na další evropské trhy a podle poslední zveřejněné výroční zprávy ve Sbírce listin měla v roce 2016 obrat 148,5 milionu korun s provozní ztrátou 76 milionů. Podle Pitra to bylo kvůli expanzi na nové trhy.

Loni provozní ředitel Bibloo Milan Vlček v rozhovoru pro Marketing & Media uvedl, že e-shop dosáhl v roce 2017 tržeb za 411 milionů korun. Odpověděl, že meziroční růst obratu za rok 2018 činil 30 procent a hodnota přijatých objednávek přes půl miliardy korun. Firma podle Pitra hospodařila s plánovanou ztrátou kvůli tomu, že se zaměřila na zvyšování tržního podílu na všech trzích, na kterých působí.

"Pro rok 2020 plánujeme v rámci skupiny dosáhnout objem přijatých objednávek od zákazníků ve výši 1,5 miliardy korun. Tím se zařadíme mezi nejvýznamnější online prodejce módy v Česku," uvedl Pitro.

Bibloo vlastní podnikatel, který působí v realitním byznysu Václav Skala, a zakladatel Petr Liesner. Urban Store koupili od mediální skupiny Media Bohemia (60 procentní podíl) a podnikatele se sportovní módou Miroslava Koláře (40procentí podíl). V říjnu rozšířil Bibloo logistické centrum do nových skladovacích prostor v Jenči u Prahy.

Podle letos zveřejněné analýzy konzultační společnosti Acomware nakupují Češi módu na internetu nejvíce u řetězce H&M. E-shop Zoot, který loni nezvládl financování, zadlužil se a má hotový reorganizační plán, dohání v trojici e-commerce dalších největších hráčů německý e-shop About You. Dvojici pak doplňuje Zalando. Všichni tři e-commerce hráči oslovují podle analýzy přibližně 11 až 15 procent českých zákazníků.