ÚOHS zvýšil Telefónice pokutu na 93 milionů za chybné údaje. Firma nesouhlasí | E15.cz

ÚOHS zvýšil Telefónice pokutu na 93 milionů za chybné údaje. Firma nesouhlasí

Internet, telefon
Internet, telefon
• 
ZDROJ: ixibo.com

ČTK, try

Telefónica Czech Republic dostala od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže pokutu 93,1 milionu korun za zneužití dominantního postavení Českého Telecomu v poskytování telefonních služeb podnikatelským subjektům prostřednictvím veřejných pevných telekomunikačních sítí z let 2001 a 2002. Oznámil to předseda ÚOHS Petr Rafaj. Rozhodnutí není pravomocné a Telefónica proto němu dle informací E15.cz podá rozklad.

Původně měla firma zaplatit 81,7 milionu. Kauzou se zabývaly i soudy a případ vrátily ÚOHS. Antimonopolní úřad nyní pokutu navýšil, protože firma podle něj uvedla v řízení téměř o pět miliard nižší obrat, než v roce 2002 skutečně měla.

„S rozhodnutím úřadu nesouhlasíme a každopádně proti němu podáme rozklad. Nemáme za to, že bychom porušili pravidla, jak je popisuje ÚOHS. Navíc případ byl již u soudu, který věc vrátil zpět. Prakticky jednou jsme již tedy uspělili. Otázka nepravdivě uvedeného obratu je nová záležitost. Nebudu ji zatím kvůli nedostatku informací komentovat,“ řekl E15.cz mluvčí Telefóniky CR Hany Farghali.

Bývalý Český Telecom, jehož je Telefónica právním nástupcem, se porušení soutěžních pravidel dopustil v letech 2001 a 2002, když s téměř třemi tisíci podnikatelskými subjekty uzavřel smlouvy na poskytnutí cenových plánů. V těchto smlouvách se zákazník zavazoval provolat každý měsíc minimální stanovený objem hovorů, který musel uhradit, i když ho plně nevyčerpal.

„Smlouvy také nemohly být zákazníkem vypovězeny před datem ukončení stanoveným ve smlouvě a zákazníci rovněž nesměli využívat hlasových služeb od jiného poskytovatele než společnosti Český Telecom,“ uvedl Rafaj.

Telefónica uspěla se stížností proti pokutě

Navíc podle něj firma vůči některým zákazníkům uplatňovala individuální podmínky odlišné od podmínek standardních cenových plánů pro podnikatele a rovněž aplikovala programy Winback/Retence s cílem získat či udržet zákazníky na úkor konkurence.

„Tímto jednáním došlo v období, kdy existoval veřejný zájem na liberalizaci telekomunikačního sektoru, k narušení hospodářské soutěže. A to nejen vytvořením bariéry pro rozvoj konkurence, ale i cenovou diskriminací podnikatelských subjektů, které s účastníkem řízení uvedené smlouvy neuzavřely,“ uvedl Rafaj.

Autor: ČTK, try

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.