Tuzemští milovníci hořké, mléčné či bílé čokolády mohou vyzkoušet čtvrtou variantu – růžovou čokoládu zvanou Ruby. Po více než desetiletém vývoji ji loni v září ve světové premiéře představila švýcarská společnost Barry Callebaut. Pochutinu vyráběnou ze speciálních kakaových bobů začala letos dodávat českým firmám.
„Počet našich obchodních partnerů stále roste,“ uvedla Ivana Cimprichová z českého zastoupení Barry Callebaut. Například výrobce müsli Mixit od února nabízí růžovou čokoládu jako přísadu pro vytvoření müsli. „Od začátku února jsme prodali půl tuny růžové čokolády do vlastních mixů. V prodejích si vede lépe než mléčná či bílá čokoláda a dotahuje se na hořkou variantu,“ uvedl marketingový manažer Štěpán Zub.
Společnost Nestlé vytvořila růžovou variantu tyčinky KitKat, kterou nyní uvádí i na český trh. „KitKat Ruby loni úspěšně vstoupila na korejský a japonský trh. Produkt chceme nabídnout i spotřebitelům v Česku a na Slovensku,“ řekl ředitel pro korporátní záležitosti Nestlé Česko a Slovensko Vratislav Janda. V Evropě už je v prodeji v Anglii, Německu, Francii, Nizozemí, Belgii a Švýcarsku, shrnula manažerka značky KitKat Adenike Gbadeboriová.
Příznivci růžové čokolády si však připlatí. Klasická KitKat stojí v e-shopu Rohlik.cz 12,90 koruny, ale její růžová varianta 29,90 koruny. Zákazníci Mixitu zaplatí za padesát gramů růžových čoček 38 korun, zatímco totéž množství „obyčejné“ čokolády vyjde o dvanáct korun levněji.
Degustátorka čokolády Šárka Robinson Pomahačová míní, že růžová čokoláda na českém trhu uspěje díky zajímavé barvě, i když to má své ale. „Problém je v tom, že jako čokoláda nechutná. Chutná jako bílá čokoláda s jogurtem a malinami,“ vysvětlila.
Postup výroby růžové čokolády přední světový zpracovatel kakaových bobů Barry Callebaut tají. Ubezpečuje však, že je zcela bez přidaných barviv a ovocných příchutí.