Českému Continentalu se daří, dosáhl na rekordní tržby | E15.cz
KoronaHelpdesk E15

Jak uspět v krizi

Českému Continentalu se daří, dosáhl na rekordní tržby

Českému Continentalu se daří, dosáhl na rekordní tržby
Continental Automotive
• 
ZDROJ: Continental Automotive
Jiří Liebreich

Jiří Liebreich

Výroba součástek do automobilů dál vynáší. Společnost Continental Automotive Czech Republic loni dosáhla na rekordní tržby ve výši 72,9 miliard korun, meziročně narostly o 2,1 procenta. Jeden z největších zaměstnavatelů v tuzemsku zlepšil i provozní výsledek hospodaření z předloňských 1,8 miliardy na loňských 3,4 miliardy. Výsledek po zdanění meziročně klesl z 2,2 miliardy na dvě miliardy. Společnost, jenž je součástí koncernu Continental AG, to uvedla ve výroční zprávě.

„Financování společnosti bylo založeno zejména na využití úvěrů a cash-poolingu (vzájemné půjčování mezi společnostmi v koncernu) v rámci skupiny. Investice do nehmotného a hmotného majetku dosáhly 7,6 miliardy korun,“ uvedla firma. Její finanční závazky činily necelých 41 miliard, meziročně o více než čtyři miliardy méně.

Česká pobočka nadnárodního koncernu patří k nejvýznamnějším dodavatelům automobilového průmyslu. Loni zaměstnávala v závodech ve Frenštátu pod Radhoštěm, Jičíně, Brandýsu nad Labem, Adršpachu, Trutnově a ve vývojovém centru v Ostravě v průměru přes deset tisíc zaměstnanců.

„I přes velkou míru automatizace a robotizace bylo vytvořeno dvě stě nových pracovních míst,“ uvedli jednatelé. Firma rovněž pokračovala v zavádění takzvaných cobotů, tedy robotů spolupracujících se zaměstnanci na jednom místě. Celkem jich uvedla do provozu 31 ve Frenštátu a pět v Brandýse. „Jejich intenzivní zavádění plánujeme i v příštích letech,“ uvádí firma.

V Česku Continental vyrábí například teplotní, rychlostní, emisní či polohové senzory, autorádia, navigace, přístrojové desky, čerpadla nebo hadicové systémy. Většinu výrobků vyváží, a to převážně do zemí Evropské unie. Největšími zákazníky skupiny byly společnosti Volkswagen, Daimler, Ford, GM, Fiat, BMW, Renault a PSA.

Loni v červnu se firma v tuzemsku dál rozrostla, když otevřela novou výrobní halu v Trutnově. Vyrábí zde senzory oxidu dusíku ve výfukových plynech automobilů. V celém trutnovském závodě pracuje na dva tisíce zaměstnanců.

Díky kolektivnímu vyjednávání si na začátku letošního roku finančně polepšilo na 2600 zaměstnanců v brandýském závodě. Mzdy se jim zvýšily o osm procent. Pracovníci na dělnických pozicích si tak průměrně vydělají přes 34 tisíc korun měsíčně, ti na technicko-hospodářských a administrativních pozicích si přijdou na asi 57 tisíc korun.

V letošním roce se však mnozí tuzemští dodavatelé automobilek potýkají s klesající poptávkou. Důvodem je hlavně slabší vývoz z českých továren do zahraničí. První podniky už na tuto situaci zareagovaly snižováním počtu zaměstnanců, například strojírenská Engel z jihočeské Kaplice. Propouštění zvažuje i holding Motor Jikov.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!