Českému Continentalu se daří, dosáhl na rekordní tržby | E15.cz

Vše o miliardářích

Vše o miliardářích Vstoupit do speciálu

Českému Continentalu se daří, dosáhl na rekordní tržby

Českému Continentalu se daří, dosáhl na rekordní tržby
Continental Automotive
• 
ZDROJ: Continental Automotive
Jiří Liebreich

Jiří Liebreich

Výroba součástek do automobilů dál vynáší. Společnost Continental Automotive Czech Republic loni dosáhla na rekordní tržby ve výši 72,9 miliard korun, meziročně narostly o 2,1 procenta. Jeden z největších zaměstnavatelů v tuzemsku zlepšil i provozní výsledek hospodaření z předloňských 1,8 miliardy na loňských 3,4 miliardy. Výsledek po zdanění meziročně klesl z 2,2 miliardy na dvě miliardy. Společnost, jenž je součástí koncernu Continental AG, to uvedla ve výroční zprávě.

„Financování společnosti bylo založeno zejména na využití úvěrů a cash-poolingu (vzájemné půjčování mezi společnostmi v koncernu) v rámci skupiny. Investice do nehmotného a hmotného majetku dosáhly 7,6 miliardy korun,“ uvedla firma. Její finanční závazky činily necelých 41 miliard, meziročně o více než čtyři miliardy méně.

Česká pobočka nadnárodního koncernu patří k nejvýznamnějším dodavatelům automobilového průmyslu. Loni zaměstnávala v závodech ve Frenštátu pod Radhoštěm, Jičíně, Brandýsu nad Labem, Adršpachu, Trutnově a ve vývojovém centru v Ostravě v průměru přes deset tisíc zaměstnanců.

Český výrobce autodílů krachuje. Plasty pro Ford či VW vyrábí ve Valašském Meziříčí 500 lidí

„I přes velkou míru automatizace a robotizace bylo vytvořeno dvě stě nových pracovních míst,“ uvedli jednatelé. Firma rovněž pokračovala v zavádění takzvaných cobotů, tedy robotů spolupracujících se zaměstnanci na jednom místě. Celkem jich uvedla do provozu 31 ve Frenštátu a pět v Brandýse. „Jejich intenzivní zavádění plánujeme i v příštích letech,“ uvádí firma.

V Česku Continental vyrábí například teplotní, rychlostní, emisní či polohové senzory, autorádia, navigace, přístrojové desky, čerpadla nebo hadicové systémy. Většinu výrobků vyváží, a to převážně do zemí Evropské unie. Největšími zákazníky skupiny byly společnosti Volkswagen, Daimler, Ford, GM, Fiat, BMW, Renault a PSA.

Loni v červnu se firma v tuzemsku dál rozrostla, když otevřela novou výrobní halu v Trutnově. Vyrábí zde senzory oxidu dusíku ve výfukových plynech automobilů. V celém trutnovském závodě pracuje na dva tisíce zaměstnanců.

Český autoland brzdí. Dodavatelé automobilek začínají propouštět, čekají, že bude ještě hůř

Díky kolektivnímu vyjednávání si na začátku letošního roku finančně polepšilo na 2600 zaměstnanců v brandýském závodě. Mzdy se jim zvýšily o osm procent. Pracovníci na dělnických pozicích si tak průměrně vydělají přes 34 tisíc korun měsíčně, ti na technicko-hospodářských a administrativních pozicích si přijdou na asi 57 tisíc korun.

V letošním roce se však mnozí tuzemští dodavatelé automobilek potýkají s klesající poptávkou. Důvodem je hlavně slabší vývoz z českých továren do zahraničí. První podniky už na tuto situaci zareagovaly snižováním počtu zaměstnanců, například strojírenská Engel z jihočeské Kaplice. Propouštění zvažuje i holding Motor Jikov.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!