Plzeňský Prazdroj přešel do japonských rukou

Ilustrační fotografie k Plzeňskému prazdroji

Ilustrační fotografie k Plzeňskému prazdroji Zdroj: Michael Tomeš

Grant McKenzie: "Pilsner Urquell je jako Porsche."
Grant McKenzie je marketingovým ředitelem Plzeňského Prazdroje od roku 2012.
Grant McKenzie se v pivovarnictví pohybuje 11 let.
Grant McKenzie miluje pivo, svou práci a rychlá auta.
"Každý rok dáváme víc a víc peněz do digitálu, který nyní tvoří asi dvacet procent našich výdajů," sdělil Strategii Grant McKenzie.
14
Fotogalerie

Japonská skupina Asahi převzala Plzeňský Prazdroj. Největšího výrobce piva v Česku koupila s dalšími čtyřmi evropskými pivovary. Dá za ně téměř 200 miliard korun. Dnešním dnem se uzavřela transakce, v rámci níž společnost Asahi koupila bývalé podniky pivovarnické skupiny SABMiller v Evropě.

Organizace těchto firem nyní ponese název Asahi Breweries Europe Ltd. a bude přímo podřízená společnosti Asahi Group Holdings Ltd. v Tokiu. Regionální centrála bude v Praze.

Prodej Prazdroje byl součástí závazků stanovených komisí, které na sebe loni vzal AB InBev kvůli převzetí skupiny SABMiller. AB InBev dokončil transakci za 2,5 bilionu korun v říjnu. Evropská komise ale podmínila převzetí tím, že AB InBev prodá téměř všechny pivovarnické aktivity SABMilleru v ČR, Polsku, Maďarsku, Rumunsku a Slovensku.

Asahi Group Holdings, 12. největší výrobce piva na světě, podle zdrojů kolem plzeňského výrobce chápe značku Pilsner Urquell jako superprémiovou; z celkové kupní sumy skupiny tvořila hodnota plzeňského pivovaru asi 60 procent. Podle pivovarských odborníků je odkup Prazdroje a dalších východoevropských značek SABMilleru japonskou skupinou pro plzeňský pivovar dobrou zprávou. Na výrobě piva by se nic měnit nemělo.

"Společnost Asahi nyní může s hrdostí prohlásit, že se touto transakcí spojila s pivovarnickou organizací světové úrovně, která vyrábí přední značky jako Tyskie, Lech, Timisoreana, Dreher, Ursus a Šariš a samozřejmě první zlatý ležák na světě Pilsner Urquell," řekl Rjúiči Kitagawa ze skupiny Asahi. Loni v říjnu dokončila Asahi akvizici bývalých podniků SABMiller v Itálii, Nizozemí a ve Velké Británii, které zahrnují hlavně značky Peroni, Grolsch a Meantime.

"Prazdroj a Asahi spojuje nejen hluboká úcta k tradici, ale i ohromná vášeň pro inovace. Budeme tak jistě i nadále rozvíjet tradiční českou pivní kulturu a podporovat zájem o čepovaná piva i reagovat včas na změny v chování spotřebitelů a nabízet jim inovace našich produktů," řekl generální ředitel pro ČR a Slovensko Tom Verhaegen.

Asahi, výrobcem piva, lihovin, nealkoholických nápojů a potravin, působí ve více než 100 zemích. V roce 2015 prodal 20,5 milionu hektolitrů piva. Prazdroj předloni prodal v Česku a v cizině deset milionů hektolitrů piva, loňské prodejů zveřejní v polovině dubna. Prazdroj měl od počátku dubna 2015 do konce loňského března zisk před zdaněním 3,7 miliardy korun, meziročně o pět procent vyšší.

Připomeňte si historii Plzeňského Prazdroje: