Dopravní podnik vyhlásí tendr na geologický průzkum pro metro D

Původní vizualizace nové stanice metra D. Zda budou zastávky vypadat takto ale není jisté. Nová podoba budoucích stanic se teprve řeší.

Původní vizualizace nové stanice metra D. Zda budou zastávky vypadat takto ale není jisté. Nová podoba budoucích stanic se teprve řeší. Zdroj: Metroprojekt

Přestup ve stanici Pankrác Metro D
Původní vizualizace nové stanice metra D. Zda budou zastávky vypadat takto ale není jisté. Nová podoba budoucích stanic se teprve řeší.
Původní vizualizace nové stanice metra D. Zda budou zastávky vypadat takto ale není jisté. Nová podoba budoucích stanic se teprve řeší.
Původní vizualizace nové stanice metra D. Zda budou zastávky vypadat takto ale není jisté. Nová podoba budoucích stanic se teprve řeší.
Původní vizualizace nové stanice metra D. Zda budou zastávky vypadat takto ale není jisté. Nová podoba budoucích stanic se teprve řeší.
11
Fotogalerie

Nejpozději na podzim má v Praze začít geologický průzkum předcházející výstavbě linky metra D. Hodnota tendru na geologické práce nebude daleko od jedné miliardy korun.  

Stavební firmy se v nejbližší době poperou v Praze o zakázku na geologický průzkum připravované trasy metra D. Tendr vyhlásí Dopravní podnik hlavního města Prahy ještě v lednu. Cílem je, aby se nejpozději v říjnu začalo pracovat.

„Hodnota geologického průzkumu je kolem 900 milionů korun,“ řekl v rozhovoru pro deník E15 generální ředitel DPP Martin Gillar. Celková investice na výstavbu první části déčka v úseku Pankrác-Písnice má být kolem čtyřiceti miliard korun.

Geologický průzkum odstartuje v oblasti stanic Pankrác a Olbrachtova. Právě tento úsek metra se začne stavět jako první. Získání stavebního povolení na průzkum očekává dopravní podnik ještě v prvních dvou měsících roku 2018.

Stavební firmy se už na zakázky kolem nové linky podzemní dráhy chystají. „Na avizované zahájení výstavby nové trasy metra linky D se dlouhodobě připravujeme. Účast v tendru na průzkumné geologické práce zvážíme podle zveřejněných podmínek,“ sdělil mluvčí společnosti Hochtief CZ Michal Talián. Metrostav, který je dalším horkým kandidátem na zakázky pro metro D, kvůli konkurenci svůj zájem nekomentoval.

Zahájení výstavby samotného metra se očekává v roce 2019, dokončení pak o čtyři roky později. Včasnějšímu startu dolování zabránily problémy s výkupem pozemků. Dopravní podnik kvůli zákonným omezením nedokázal většině majitelů nabídnout dostatečně lákavé ceny.

DPP proto v současnosti finišuje tendr na vytvoření společné firmy se soukromým developerem. Ten by měl poskytnout na výkupy parcel dostatečně velký kapitál. Na oplátku získá právo na zástavbu kolem budoucích stanic.

Rozhovor s generálním ředitelem DPP Martinem Gillarem čtěte ve středečním vydání deníku E15.