Japonci rozjedou v Pardubicích továrnu na baterie pro elektroauta

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: ČTK/Ožana Jaroslav

Gigatovárna v Nevadě
Hyundai, elektromobily
Japonský elektromobil GLM G4
Elektromobily
Rarita. Elektromobily Tesla Roadster se svým sportovním laděním výrazně liší od všeho, co se dosud v oboru automobilů s elektrickým pohonem sériově vyrábí: jednak dosahujírychlosti až 200 kilometrů za hodinu, jednak na jedno nabití ujedou téměř čtyři sta kilometrů
7
Fotogalerie

Japonská firma Central Glass otevře v Pardubicích svoji továrnu. V areálu SemtineZone postaví halu na výrobu lithiových baterií pro elektromobily. Stavbu zahájí patrně letos.

Informovala o tom Iveta Koubková z tiskového úseku magistrátu. Výši investice firma nesdělila. Společnost chce spolupracovat s místní univerzitou a střední chemickou školou. V podniku bude pracovat 40 až 50 lidí. Roční produkce nové továrny je plánovaná na 20 tisíc tun.

"Společně s plánovanou produkcí továrny v Pardubicích dosáhne celková roční produkce společnosti Central Glass ve světě 50 tisíc tun elektrolytu za rok," uvedl generální ředitel Hiroshi Honjo.

Podle generálního ředitele agentury CzechInvest Karla Kučery se stala elektromobilita v Česku strategickou oblastí před více než dvěma lety. Vládní agentura zahájila jednání o investici v ČR s japonskou společností loni.

O umístění pobočky v Pardubicích rozhodla dostupnost, vhodná lokalita v areálu SemtineZone a tradice chemického průmyslu. Central Glass vstoupí na český a evropský trh.

Velkou část průmyslové zóny SemtineZone v Semtíně a Rybitví vlastní a spravuje chemička Synthesia, kde kromě ní podniká zhruba stovka subjektů, podle údajů před dvěma lety tam pracovalo kolem 4500 lidí.

Jde o největší průmyslovou oblast v Pardubicích. Chemička ji postupně zbavuje ekologických zátěží. Látky byly v areálu ukládány na nezabezpečených skládkách v 50. až 90. letech minulého století.