Úřad pro civilní letectví zahájil správní řízení kvůli srpnovému letu společnosti Smartwings s porouchaným motorem. Vedle toho úřad pokračuje v dalším šetření. Nekonkretizoval tak ani s kým je řízení vedeno. Letecká společnost k tomu odpoledne sdělila, že vůči ní žádné správní řízení zahájeno nebylo.
Letoun společnosti Smartwings letěl 22. srpna z řeckého ostrova Samos do Prahy. Letadlu přestal během letu nad Egejským mořem fungovat levý motor, který se posádce nepodařilo znovu nastartovat. Stroj pak pokračoval v nižší letové hladině až do Prahy. Na palubě bylo 170 lidí.
ÚCL zahájil krátce po události vyšetřování letu. Úřad si od dopravce vyžádal veškerou dokumentaci k letu. Po prostudování materiálů nyní ÚCL zahájil jedno správní řízení. Podrobnosti k němu však s ohledem na podmínky řízení Hezký prozradit nechtěl. Podotkl však, že úřad zároveň pokračuje v dalším šetření. To by měla zásadně ovlivnit i zpráva Ústavu pro zjišťování příčin leteckých nehod, který případ také zkoumá. Jeho šetření může trvat až rok.
Společnost Smartwings k informacím uvedla, že vůči společnosti správní řízení zahájeno nebylo a zároveň nemá o řízení bližší informace. Mluvčí firmy Vladimíra Dufková podotkla, že společnost s úřady plně spolupracuje. Letecký úřad nedávno sdělil, že z interního šetření, které dopravce úřadu předal spolu s vyžádanými materiály, vyplývá, že let měl být pochybením posádky. V souvislosti s případem server TN.cz informoval, že v září skončil u dopravce letový ředitel Pavel Veselý.
Letecký úřad krátce po události uvedl, že v případech, kdy se letadlu porouchá jeden z motorů, je obvyklým řešením nouzové přistání na nejbližším letišti. Jde především o preventivní postup pro případ, kdyby přestal fungovat i druhý motor.
Konečné výsledky šetření obou úřadů se dají očekávat v horizontu několika měsíců. V rámci správního řízení může být v případě zjištěného pochybení výsledkem mimo jiné zákaz činnosti či jiný disciplinární postih. Vedle řízení může úřad v krajním řízením podat i trestní oznámení.