Masarykovo nádraží se zatím prodávat nebude. Zájem o něj má Penta | E15.cz

Masarykovo nádraží se zatím prodávat nebude. Zájem o něj má Penta

Masarykovo nádraží
Masarykovo nádraží
• 
ZDROJ: CTK

vrb

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Ministr dopravy Pavel Dobeš pozastavil chystaný prodej lukrativních pozemků v okolí Masarykova nádraží. Uvedl to server Aktuálně.cz. Smlouvy z let 2004 a 2006 zavazují České dráhy, aby prodaly část Masarykova nádraží, která přiléhá k ulici Na Florenci za 400 milionů. Předem stanoveným kupcem je investiční společnost Penta, která by tak získala 77 tisíc metrů čtverečních v centru hlavního města po 5200 korunách, tedy sedmkrát pod tržní cenou. S tím ale ministr nesouhlasil.

„Na základě jednání představenstva Českých drah a Ministerstva dopravy byl bod z jednání dozorčí rady Českých drah stažen. Podle slov ministra dopravy se smlouva v současné době jeví jako nerealizovatelná,“ řekla Aktuálně.cz Dobešova mluvčí Květa Kočová.

Server dodává, že podle neoficiálních informací z ministerstva prodají České dráhy pozemky Masarykova nádraží pouze za tržní cenu, tedy nejméně za tři miliardy.

Smlouva o prodeji pozemků vznikla v roce 2004, kdy získala předkupní právo za sníženou cenu společnost Masaryk Station Investment, kterou z 80 procent vlastní investiční skupina Penta. Rozhodla o tom veřejná soutěž, kde Masaryk Station Investment přislíbila investovat do modernizace nádraží osm miliard korun. Za tím účelem vznikla firma Masaryk Station Development, ve které Masaryk Station Investment drží dvě třetiny akcií a ve které mají zbytek České dráhy.

Investice se ale dosud neuskutečnila a současný ředitel Českých drah Petr Žaluda proto doporučil smlouvu zrušit s tím, že část pozemků prodá společnosti Masaryk Station Investment, kterou mezitím ovládla Penta.

Zbylé pozemky včetně nádražní budovy by tak České dráhy získaly zpět. Právě tuto variantu ale odmítla projednat dozorčí rada Českých drah na žádost ministra Dobeše, upozornil server Aktuálně.cz.

Penta je teď podle serveru připravena na dva scénáře, které se oba odkazují na smlouvu z roku 2004. Podle prvního z nich koupí pozemky za 400 milionů bez investic do nádraží, podle druhého se bude společně s Českými drahami na modernizaci nádraží podílet. Modernizace předpokládá výstavbu nástupišť pro rychlodráhu z Ruzyně, podchod spojující autobusové nádraží Florenc, Masarykovo a hlavní nádraží, i nové obchodní centrum.

Autor: vrb

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video