Nadšenci složili historický kloubový autobus RTO

Kloubový autobus Škoda 706 RTO

Kloubový autobus Škoda 706 RTO Zdroj: Jan Arazim

Kloubový autobus Škoda 706 RTO
Kloubový autobus Škoda 706 RTO
Kloubový autobus Škoda 706 RTO
Kloubový autobus Škoda 706 RTO
Kloubový autobus Škoda 706 RTO
5
Fotogalerie
Na veletrhu Czechbus bude v příštích dnech vyčnívat jeden historický unikát. Veřejnosti se v plné kráse předvede znovuzrozený kloubový autobus RTO-K, který více než tři roky renovovala skupina nadšenců.

Autobus tohoto typu byl vyroben pouze v jediném exempláři, a to jako prototyp v roce 1960. Ten se ale nedochoval, naposledy byl spatřen v roce 1968, kdy už sloužil jako psychodiagnostická laboratoř. Od té doby se po něm slehla zem.

„Proto muselo být pro výrobu kloubového autobusu použito dvou karoserií vozů Škoda 706 RTO,“ řekl jeden z renovátorů Alois Koutek. Kromě něj se na zmrtvýchvstání autobusu podílel ještě známý renovátor Ladislav Tetera, konstruktér Karosy Ladislav Kocián, který shromáždil dostupné výkresy, a šéfkonstruktér firmy SOR Jan Černý. Ten pomohl vyřešit realizaci kloubu.

Cenu za renovaci veteránisti tají s tím, že jsou nadšenci a nikoliv ekonomové.