Nástupiště na nádraží v Brně pomalu dostávají novou podobu
Do brněnského nádraží se léta prakticky neinvestovalo, protože se dlouho čekalo na to, že se definitivně rozhodne o nové poloze nádraží a začne se stavět. Nyní už však hrozil havarijní stav, proto SŽDC postupně přistupuje k opravám. Nástupiště tak získalo novou dlažbu, opraveny jsou sloupy a přístřešky, SŽDC zrekonstruovalo také odvodnění.
I přesto, že některá zařízení jsou stará desítky let, dělníky nic nepřekvapilo. „Byl velmi dobře udělaný projekt, takže práce jedou přesně v termínu, i když na hraně,“ poznamenal Šprdlík. Proměna ze starého a zašlého nádraží je na druhém nástupišti viditelná na první pohled.
Součástí je také rekonstrukce podchodů, které budou vyčištěné a dostanou nové podhledy. Výluka sice skončí už v první půli září, ale stavební ruch utichne na nádraží až v listopadu.
SŽDC se rozhodla investovat do brněnského hlavního nádraží tak, aby mohlo ještě řadu let sloužit, protože kdy bude nové nádraží, není zdaleka jisté. Proto už například loni zmodernizovala elektronický informační systém v hale, podchodech i na nástupištích. Letos pokračuje opravami nástupišť, příští nebo přespříští rok se bude opravovat čtvrté nástupiště. V roce 2019 se také počítá s rekonstrukcí zabezpečovacího zařízení.
V říjnu půjdou Brňané k referendu, v němž se vyjádří, zda chtějí, aby nádraží zůstalo v centru. Druhou variantou je odsun o kilometr na jih.