Nástupiště na nádraží v Brně pomalu dostávají novou podobu

rekonstrukce Hlavního nádraží v Brně

rekonstrukce Hlavního nádraží v Brně Zdroj: ctk

rekonstrukce Hlavního nádraží v Brně
rekonstrukce Hlavního nádraží v Brně
rekonstrukce Hlavního nádraží v Brně
rekonstrukce Hlavního nádraží v Brně
rekonstrukce Hlavního nádraží v Brně
7
Fotogalerie
Oprava druhého a třetího nástupiště na brněnském hlavním nádraží se přehoupla do druhé poloviny. Cestující již mohou využívat opravené druhé nástupiště, mimo provoz je nyní třetí nástupiště. I nadále zůstává nástupištím historický vzhled včetně původních sloupů, které podpírají střechu. Podle Pavla Šprdlíka z brněnské Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) práce postupují podle předpokladů, a výluka by tak měla skončit podle plánu 11. září.

Do brněnského nádraží se léta prakticky neinvestovalo, protože se dlouho čekalo na to, že se definitivně rozhodne o nové poloze nádraží a začne se stavět. Nyní už však hrozil havarijní stav, proto SŽDC postupně přistupuje k opravám. Nástupiště tak získalo novou dlažbu, opraveny jsou sloupy a přístřešky, SŽDC zrekonstruovalo také odvodnění.

I přesto, že některá zařízení jsou stará desítky let, dělníky nic nepřekvapilo. „Byl velmi dobře udělaný projekt, takže práce jedou přesně v termínu, i když na hraně,“ poznamenal Šprdlík. Proměna ze starého a zašlého nádraží je na druhém nástupišti viditelná na první pohled.

Součástí je také rekonstrukce podchodů, které budou vyčištěné a dostanou nové podhledy. Výluka sice skončí už v první půli září, ale stavební ruch utichne na nádraží až v listopadu.

SŽDC se rozhodla investovat do brněnského hlavního nádraží tak, aby mohlo ještě řadu let sloužit, protože kdy bude nové nádraží, není zdaleka jisté. Proto už například loni zmodernizovala elektronický informační systém v hale, podchodech i na nástupištích. Letos pokračuje opravami nástupišť, příští nebo přespříští rok se bude opravovat čtvrté nástupiště. V roce 2019 se také počítá s rekonstrukcí zabezpečovacího zařízení.

V říjnu půjdou Brňané k referendu, v němž se vyjádří, zda chtějí, aby nádraží zůstalo v centru. Druhou variantou je odsun o kilometr na jih.