Základní kapitál podniku na stavbu metra D má být 650 milionů korun | E15.cz

Penta s dopravním podnikem vlijí do podniku na stavbu metra D základní kapitál 650 milionů

ČTK

Základní kapitál společnosti pro stavbu metra D, kterou plánuje založit pražský dopravní podnik (DPP) se soukromým vlastníkem, by měl být 650 milionů korun. Z nich by DPP vložil do podniku 318,5 milionu korun. Vyplývá to z dokumentu, který vypracoval DPP pro magistrát. V tendru na obchodního partnera zvítězila společnost Penta Investments. Podnik nyní čeká na obchodní pokyn zastupitelstva hlavního města, pokud jej dostane, podepíše s firmou smlouvu. Metro D z Pankráce do Písnice má ulehčit přetížené trase C.

Společný podnik chce DPP a město založit zejména kvůli problémům s výkupy pozemků. Ty může podnik vykupovat podle zákona pouze za odhadní ceny. Pokud založí soukromou firmu, ta je může vykupovat i za ceny tržní. Podle dokumentu pozemky nutné pro stavbu mají 162 vlastníků, z nichž má podnik smluvně zajištěno 14.

V rámci struktury podniku by DPP i strategický partner, tedy Penta Investments, měli své zástupce v představenstvu. Tam by DPP měl jednoho člověka, Penta dva. V dozorčí radě by byl poměr obrácen. Post předsedy představenstva a generálního ředitele by obsadil zástupce nominovaný dopravním podnikem.

Nejvyšší částku z investičních nákladů společného podniku by zabraly výkupy pozemků, a to 1,8 miliardy korun. Vedlejší náklady zhotovitele jsou odhadovány na 212 milionů a projekty a inženýring na 189 milionů. Další peníze by byly vyčleněny jako rezerva na výkup pozemků a stavební objekty nebo výkup budovy Správy železniční dopravní cesty. Z jednotlivých stanic by nejvíc stála stanice Nádraží Krč, a to 958 milionů. Naopak nejméně stanice Libuš.

Praha může být jako Berlín nebo Vídeň, říká Pospíšil. Chce být primátorem

Spolupráce by měla trvat maximálně 15 let. "Po ukončení spolupráce a exitu strategického partnera bude pohledávka DPP vůči společnému podniku realizována formou převodu dlouhodobého majetku či formou fúze," píše se v dokumentu.

V první fázi má vzniknout úsek Pankrác - Olbrachtova. Následně bude stavba prodloužena do plánované zastávky Nové Dvory a pakž do konečné Depo Písnice. Kromě úseku z Pankráce do Písnice má vést metro D také z Pankráce na náměstí Míru. O stavbě této části trasy se zatím nerozhoduje. Na nové lince budou jezdit vlaky bez řidiče. Metro D vyjde podle odhadů na 50 miliard korun.

Autor: ČTK
 

Články odjinud

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!