SMS a e-maily „vydělaly“ VZP přes 100 milionů

Od srpna do prosince loňského roku obeslala VZP elektronickým upozorněním skoro 80 tisíc dlužníků, kteří krátkodobě dlužili na pojistném přes 486 milionů korun.
Filozofie nové služby pro roztržité klienty vychází z předpokladu, který se podařilo ověřit nejprve v pilotním projektu – ukázalo se, že zhruba čtvrtina krátkodobých dlužníků nezaplatila pojistné proto, že na to v návalu jiných povinností a práce zapomněli. Včasné upozornění jim umožní vyhnout se nárůstu dlužné částky a případně i penále.
„Právě to, že jde o velice specifickou skupinu dlužníků, kteří zaplatit spíše zapomněli, než že by neplatili úmyslně, vede k tomu, že je u nich nová služba tak úspěšná. Naopak takovou úspěšnost logicky nelze očekávat u vymáhání všech pohledávek obecně,“ vysvětlil mluvčí VZP Oldřich Tichý.