SMS a e-maily „vydělaly“ VZP přes 100 milionů

Mobilní telefon - ilustrační

Mobilní telefon - ilustrační Zdroj: Jason Howie, Flickr.com (CC BY 2.0)

Bezmála 20 tisíc plátců, kteří odvádějí pojistné na účet Všeobecné zdravotní pojišťovny, už využilo novou službu pro roztržité klienty. A to jen za posledních pět měsíců loňského roku, kdy VZP začala v celé republice upozorňovat čerstvé neplatiče na dluh pomocí SMS, e-mailem či zprávou do datové schránky. Pojišťovnu tato služba téměř nic nestojí, ale dlužníci díky ní už poslali na účet VZP přes 104 milionů korun, které by jinak musela zdlouhavě vymáhat.

Od srpna do prosince loňského roku obeslala VZP elektronickým upozorněním skoro 80 tisíc dlužníků, kteří krátkodobě dlužili na pojistném přes 486 milionů korun.

Filozofie nové služby pro roztržité klienty vychází z předpokladu, který se podařilo ověřit nejprve v pilotním projektu – ukázalo se, že zhruba čtvrtina krátkodobých dlužníků nezaplatila pojistné proto, že na to v návalu jiných povinností a práce zapomněli. Včasné upozornění jim umožní vyhnout se nárůstu dlužné částky a případně i penále.

„Právě to, že jde o velice specifickou skupinu dlužníků, kteří zaplatit spíše zapomněli, než že by neplatili úmyslně, vede k tomu, že je u nich nová služba tak úspěšná. Naopak takovou úspěšnost logicky nelze očekávat u vymáhání všech pohledávek obecně,“ vysvětlil mluvčí VZP Oldřich Tichý.

Služba pro roztržité klienty VZP v číslechSlužba pro roztržité klienty VZP v číslech | VZP