S blížícími se volbami se mění nejen sliby politiků, ale i jejich slova. Andrej Babiš (ANO) obohatil slovník dnes již zlidovělým „Sorry jako“, premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) zase jako by zahodil svou pověst distingovaného politika a dostal na výsluní slůvko „ojebat“. Odborník na politický marketing soudí, že se oba svým způsobem dostali za hranu.
Do voleb zbývá bezmála tři čtvrtě roku a strany mají napilno. Kromě přehršle líbivých novinek, investic a rozdávání peněz se změnila i mluva politiků. Patrné je to zejména u dvou nejsilnějších stran – ČSSD a ANO.
Ministr financí a šéf ANO Andrej Babiš zintenzivnil svou žoviální komunikaci na sociálních sítích, kde své fanoušky zdraví „Čau lidi“ a pravidelně informuje o svých návštěvách hospod za účelem propagace elektronické evidence tržeb.
ČSSD si uvědomuje, že po této stránce poněkud zaostává. Už po volbách premiér Bohuslav Sobotka i další představitelé přiznali, že je potřeba lépe komunikovat svá témata. Což teď svědomitě předvádějí jednotliví členové včetně Sobotky na sociálních sítítch.
A jak je vidět, Sobotka také přitvrdil, když o Babišovi kvůli kauze s korunovými dluhopisy prohlásil, že „ojebal“ stát. Za povšimnutí také stojí, že v poslední době Babiše tituluje téměř výhradně jako „miliardáře“, čímž patrně upozorňuje, že sociální témata nemá nastolovat bohatý podnikatel, ale právě sociální demokracie.