Pražský dopravní podnik (DPP) vrátí do roku 2019 do provozu 57 tramvají Škoda 14T známých jako Porsche. Vozy musel podnik odstavit kvůli poruše podvozků. V současné době je zpět na kolejích 21 tramvají. Sdělila to mluvčí DPP Aneta Řehková. Podnik kromě opravy podvozků upravuje interiér vozů. Celkem podnik koupil 60 těchto vozů.
Tramvaje měly problémy s podvozky a v srpnu 2014 DPP rozhodl, že kvůli technickým závadám odstaví všechny z provozu. V minulosti podnik uvažoval, že by tramvaje začal odprodávat, od toho nakonec ustoupil. DPP se nakonec s firmou Škodou Transportation, která tramvaje dodala, domluvil, že firma vzorově na své náklady jednu tramvaj opraví. Nyní si podle tohoto vzoru podnik tramvaje opravuje sám.
Letos bude opraveno a modernizováno čtrnáct vozů. Stejný počet jich podnik opraví v příštím roce a v roce 2019 zbývajících osm tramvají. "Oprava jednoho vozu trvá v řádu tří týdnů," uvedla Řehková.
Tramvaj Škoda 14T měří 31 metrů, má pět článků spojených klouby. Do tramvaje se vejde 270 cestujících, z toho 69 jich může sedět. Jedna 14T vyšla hlavní město přibližně na 58 milionů korun.
Potíže měl podnik i s novějším typem Škoda 15T ForCity. U několika tramvají se objevila porucha brzd, potíže byly i s nedostatečným odtokem vody z čela vozidla či kratšími stíracími lištami čelního okna kabiny řidiče. Tramvaje ForCity poté prošly úpravou.
Podnik má ve vozovém parku přes 900 tramvají, část z nich tvoří různé modifikace typu T3. Už několik let firma kupuje nízkopodlažní vozy 15T Forcity a za 250 tramvají by měla zaplatit asi 19 miliard korun. Náklady na provoz tramvají se v Praze ročně pohybují okolo 3,4 miliardy korun.