V inzerci před eurovolbami vysoce vyčnívalo ANO, dalo 13 milionů

Předseda hnutí ANO Andrej Babiš a poslanec Martin Stropnický

Předseda hnutí ANO Andrej Babiš a poslanec Martin Stropnický Zdroj: ctk

Politické strany daly do reklamních kampaní před volbami do Evropského parlamentu dohromady více než 30 milionů korun. Nejhlouběji do kapsy si sáhlo s dvojnásobným náskokem před soupeři politické hnutí ANO 2011 Andreje Babiše.

Podle monitoringu reklamy za období leden až duben letošního roku, který provedla společnost Admosphere, bylo největším inzerentem z politických stran hnutí ANO 2011. Uveřejnilo reklamu za 13 milionů korun. Na druhém místě skončila s velkým odstupem ODS s inzercí za 5,9 milionů korun, třetí místo obsadila ČSSD s 4,5 milionu korun.

Mezi politické inzerenty, kteří před volbami do Evropského parlamentu 2014 dali do reklamy více než milion korun, se dále zařadili ještě komunisté, TOP 09 (obě strany shodně 1,3 milionu korun) a Věci veřejné (rovný jeden milion korun).

Naopak nejvíce na reklamě pro eurovolby šetřili Strana pro otevřenou společnost, Nezávislí a Česká pirátská strana.

Pohled na přístup k reklamě pro eurovolby nabízí zajímavé srovnání se stejnými výsledky z posledních voleb parlamentních. V porovnání s nimi byl v kampaních pro evropské volby využit reklamní prostor v hodnotě až čtrnáctkrát nižší.

Menší zájem o evropské volby dokládá i samotné srovnání volební účasti z minulých let: v roce 2009 přišlo k volbám do Evropského parlamentu pouhých 28 procent lidí, zatímco k loňským parlamentním volbám se dostavilo téměř 60 procent voličů.

Kolik peněz investovaly politické strany do reklamy za leden až duben 2014

Pořadístranareklama v Kč
1.ANO 201113 061 000
2.ODS5 907 000
3.ČSSD4 478 000
4.KSČM1 347 000
5.TOP 091 291 000
6.Věci veřejné1 034 000
7.KDU-ČSL806 000
8.Národní socialisté - levice 21. stol.719 000
9.Strana svobodných občanů644 000
10.Strana zelených575 000

Zdroj: Admosphere