Podle monitoringu reklamy za období leden až duben letošního roku, který provedla společnost Admosphere, bylo největším inzerentem z politických stran hnutí ANO 2011. Uveřejnilo reklamu za 13 milionů korun. Na druhém místě skončila s velkým odstupem ODS s inzercí za 5,9 milionů korun, třetí místo obsadila ČSSD s 4,5 milionu korun.
Mezi politické inzerenty, kteří před volbami do Evropského parlamentu 2014 dali do reklamy více než milion korun, se dále zařadili ještě komunisté, TOP 09 (obě strany shodně 1,3 milionu korun) a Věci veřejné (rovný jeden milion korun).
Naopak nejvíce na reklamě pro eurovolby šetřili Strana pro otevřenou společnost, Nezávislí a Česká pirátská strana.
Pohled na přístup k reklamě pro eurovolby nabízí zajímavé srovnání se stejnými výsledky z posledních voleb parlamentních. V porovnání s nimi byl v kampaních pro evropské volby využit reklamní prostor v hodnotě až čtrnáctkrát nižší.
Menší zájem o evropské volby dokládá i samotné srovnání volební účasti z minulých let: v roce 2009 přišlo k volbám do Evropského parlamentu pouhých 28 procent lidí, zatímco k loňským parlamentním volbám se dostavilo téměř 60 procent voličů.
Kolik peněz investovaly politické strany do reklamy za leden až duben 2014
Pořadí | strana | reklama v Kč |
---|---|---|
1. | ANO 2011 | 13 061 000 |
2. | ODS | 5 907 000 |
3. | ČSSD | 4 478 000 |
4. | KSČM | 1 347 000 |
5. | TOP 09 | 1 291 000 |
6. | Věci veřejné | 1 034 000 |
7. | KDU-ČSL | 806 000 |
8. | Národní socialisté - levice 21. stol. | 719 000 |
9. | Strana svobodných občanů | 644 000 |
10. | Strana zelených | 575 000 |
Zdroj: Admosphere