VZP za hranou vkusu: na očkování láká přisprostlým vtipem

Vedení VZP dává od inzerátu ruce pryč, neobjednalo jej ani neplatilo. „Nejedná se o žádnou oficiální aktivitu ze strany VZP,“ řekl Vlastimil Sršeň, ředitel odboru komunikace pojišťovny. Ke kampani se ale staví vřele. „VZP to rozhodně nevadí, a pokud to pomůže zvýšit proočkovanost klientů, je to jen dobře,“ dodává.
Tiskové oddělení VZP navíc neváhalo obrázek použít při nedávné prezentaci před novináři. Vše nasvědčuje tomu, že vtip objednal a zaplatil někdo ze zaměstnanců VZP. Veškerý dosavadní inzertní a marketingový projev VZP přitom byl přísně seriózní.
Ani podle předsedy správní rady VZP Petra Noska vtip neohrožuje pověst pojišťovny. „Nemyslím, že by to významně poškozovalo VZP, jsou jiné, horší záležitosti,“ řekl Nosek.
VZP letos prvně hradí očkování proti chřipce všem klientům, kteří o to stojí. Jen za první dva týdny to bylo 9498 lidí.
Tutéž možnost mají i pojištěnci Zdravotní pojišťovny ministerstva vnitra a Oborové zdravotní pojišťovny. V předchozích sezonách bylo očkování bezplatné jen pro rizikové skupiny.
Jedno očkování stojí zhruba 300 korun. Loni VZP platila léčbu osmdesáti tisíc pacientů s chřipkou. Z toho 1200 skončilo v nemocnici, kde léčba stála osm až 35 tisíc korun. Další se léčili s jinými nemocemi s chřipkou souvisejícími. Odborníci si v Česku dlouho lámou hlavu, jak lidi k očkování proti chřipce přimět. Zatím se nechávalo očkovat jen pět procent lidí.