Filozofií CTR group je nabídnout něco ojedinělého

Prosadit se na českém trhu s kvalitním developerským projektem není žádný problém ani v době krize, pokud projekt může nabídnout i něco více než jen kvalitní bydlení. Developerská společnost CTR group zvolila podle svého obchodního ředitele Tomáše Kašpara jako přidanou hodnotu důraz na lokalitu a především na detail. „Snažíme se u svých projektů propracovat každý detail, tvrdíme, že každý detail rozhoduje,“ říká.

Můžete nejprve trochu přiblížit historii působení společnosti CTR group na českém trhu?

CTR group zastřešuje tři hlavní oblasti podnikání - oblast výroby stavebních hmot, oblast dopravy stavebních hmot a oblast realit. Na českém trhu jsme za poslední léta realizovali řadu menších developerských projektů, naším prvním velkým projektem je výstavba apartmánů na Albertově, druhým bytový projekt Křižíkova 52 a třetím chystaná výstavba bytů v Kobylisích. Jak vyplývá už z lokalizace našich projektů, soustředíme se zejména na širší centrum Prahy.

Vaší filozofií je nabídnout něco jiného, než nabízí konkurence. Čím jsou výjimečné tři zmíněné projekty?

Apartmány Albertov jsou jednak na ojedinělém místě v těsné blízkosti areálu Vyšehradu a jednak jsou zcela výjimečné v tom, že zde byty neprodáváme, ale pronajímáme. Navíc jsme tu propojili kvalitní bydlení s luxusní restaurací a malou prvotřídní vnitřní obchodní zónou. Takové spojení je na českém trhu unikátní. Snažili jsme se propracovat každý detail projektu, aby zaujal na první pohled. Pokud jde o projekt Křižíkova 52, ten je unikátní opět jednak svou polohou na velmi klidném místě, a přitom přímo u metra, a jednak použitými technologiemi, které výrazně přesahují běžné standardy této třídy bydlení. A pokud jde o výstavbu bytů v Kobylisích, plánujeme například v řadě bytů nabídnout ve vybavení krb. Tedy nadstandard ve standardu je další naše odlišnost.

Proč jste se vůbec rozhodli apartmány na Albertově pouze pronajímat a jaká bude vaše filozofie u dalších projektů?

Především není na českém trhu nikdo, kdo by to takto dělal, viděli jsme v tom obrovskou výzvu. Vstoupili jsme do širokého modrého oceánu, místo abychom plavali v rudém oceánu plném dravých ryb. Tak rozsáhlý projekt s takovými službami prostě nemá na českém trhu obdoby. Druhým důvodem je to, že strategií naší firmy je ponechávat si nemovitosti v portfoliu, nechceme se jich za každou cenu zbavovat. A za další - v západní Evropě je zcela běžné bydlet v pronajatém bytě než vlastnit byt. Češi hodně lpí na vlastním bydlení, ale když se pak mají stěhovat za prací, tak mají potíže se bytu zbavit a pořídit si někde nový. Nájemní bydlení zajišťuje mnohem větší flexibilitu. Pokud jde o naše tři projekty, tak Albertov pronajímáme celý a zatím v tom hodláme pokračovat, v projektu Křižíkova 52 chceme zhruba dvě třetiny bytů prodat a třetinu rovněž pronajímat. Cílovou skupinou obou těchto projektů jsou zejména „manažeři“. V Kobylisích to bude trochu jiné. Standard bytů tam bude o něco nižší, abychom mohli zajistit i nižší ceny. I zde uvažujeme o části projektu na pronájem.

Realizace projektu Křižíkova 52 končí, v jaké fázi je výstavba bytů v Kobylisích?

Předpokládáme, že přibližně za rok skončí výstavba první etapy, která zahrnuje 33 bytů. Hned na to chceme navázat s druhou etapou. Když všechno dobře půjde, tak někdy v létě příštího roku pustíme do prodeje druhou etapu projektu. Tu první máme ze tří čtvrtin vyprodanou. Kobylisy jsou projektem ve velmi pěkné lokalitě v blízkosti metra. Obecně pro nás platí, že si vybíráme lokality, kde je riziko propadu cen minimální. Vůbec nepočítáme s tím, že bychom zde byty zlevňovali, naopak o byty z první etapy byl takový zájem, že jsme ceny dokonce zvyšovali.