Popovice mají novou zastávku
Trať mezi Plzní a Prahou je jednou z nejvíce frekventovaných tratí v Česku. Zejména některé stanice na trase odpovídaly až do nedávna svým technickým stavem počátkům železniční dopravy u nás. Momentálně se dráha opravuje.
„Zastávky budou bezbariérové, osvětlené, zastřešené a ozvučené. Hrany nástupišť se budují výš, kvůli snadnějšímu nastupování a vystupování,“ řekl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
Železniční přejezd v Popovicích je stále uzavřen, s opravou tratě se pokračuje za koupalištěm.
Podobným způsobem opraví správci železnice i zastávky na staré trase mezi Berounem a Prahou. Kromě toho chystají výstavbu tunelu pro rychlovlaky. Tunel bude ústit v Berouně na Závodí, vlaky z něj vyjedou v Praze na Barrandově. „Tunel vyjde asi na třicet miliard korun,“ řekl Pavel Halla, mluvčí Správy železniční dopravní cesty.
Tunel bude 25 km dlouhý. „Účelem stavby je zrychlit železniční spojení mezi Prahou a Berounem a tím zkrátit cestovní doby na celém tomto tranzitním koridoru. Stávající trať bude po dokončení stavby zachována a bude využívána hlavně pro příměstskou dopravu. Zároveň bude sloužit jako objízdná trasa, a to především pro přepravu nebezpečných nákladů, které jsou v novém tunelu nežádoucí z hlediska bezpečnosti dopravy,“ řekl dále Halla.
Vlaky by v tunelu měly jezdit rychlostí až 270 km za hodinu. Do provozu by měl být uveden do roku 2018. Už za dva roky by se ale mělo jezdit rychleji i na stávající trati.
Stará železnice zůstane zachována zejména pro nákladní dopravu. Kvůli lokální přepravě osob z obcí, kterými prochází, se ale bude muset poněkud poupravit. „Projekt za přibližně 4,5 miliardy počítá s kompletní rekonstrukcí kolejiště, takže například mezi Berounem a Královým Dvorem budou moct soupravy jezdit rychlostí až 160 km za hodinu,“ dodal Halla. Součástí optimalizace tratě mezi Prahou a Plzní je také výstavba nových mostů, nových zastávek a protihlukových stěn.