Sociální sítě zjednodušují život i bytovým zlodějům

V čem je marketingová komunikace na Facebooku jiná?

V čem je marketingová komunikace na Facebooku jiná?

Klíče schované v květináči nebo pod rohožkou, otevřená okna a také neopatrné používání Facebooku či Twitteru patří mezi nejčastější chyby, které bytařům usnadňují práci. Vyplývá to z výsledků průzkumu, který britská pojišťovna More Than uskutečnila mezi tamními bývalými zloději. Celkem 90 procent z nich považuje právě kvůli lehkovážnému chování majitelů bytové krádeže za velice jednoduché.

„Pokud žijete v samostatně stojícím domě nebo chatě, máte drahé auto, schováváte si cennosti v nočním stolku a o svých plánech na cesty se vybavujete s přáteli na sociálních sítích, pak přesně splňujete kritéria profilu ideální oběti vloupání. A to je verdikt skutečných expertů na věc - bývalých bytových zlodějů,“ interpretovala výsledky průzkumu Kateřina Krásová, mluvčí pojišťovny Direct. Ta je sesterskou firmou More Than.

Lidé, kteří schovávají klíče od domu na naprosto evidentních místech, jako třeba pod rohožkou a v květináči, by měli počítat s tím, že 78 procent lupičů kontroluje jako první právě tyto úkryty. K dalším běžným chybám, patří otevřená okna (58 procent), a to zejména v létě, kdy majitelé upřednostňují příjemný chládek v domě před vlastní bezpečností.

Většina bývalých zlodějů (68 procent) uvedla, že si předem sháněli informace o cílové domácnosti a jejím denním režimu. Kriminálníci také stále ve větší míře využívají trendy sociálních sítí, kde si své potenciální oběti cíleně vyhledávají a sledují jejich pohyb. Na 12 procent dotazovaných polepšených zlodějů odpovědělo, že by využili sociální sítě, jako je Facebook nebo Twitter, aby si zjistili, kde se jejich vytipovaná oběť právě nachází a jak dlouho bude pryč.

Noční stolek – první místo, kam se zloděj podívá

Při plánování a páchání loupeže hraje čas klíčovou roli a při průzkumu bylo zjištěno, že na bleskovou vykrádačku stačí pouhých pět minut, jak tvrdí 62 procent bývalých zlodějů. První věc, po které se lupiči v bytě dívají, jsou klíčky od aut (34 procent). Třetina bývalých zlodějů má za to, že majitelé domů ukládají své cennosti do nočních stolků. Pětina si myslí, že by mohly být schované v sejfu a čtyři procenta bytařů by dokonce prohledali ledničku.

Na 40 procent bývalých zlodějů míní, že zvědaví sousedi nejsou žádnou velkou překážkou jejich plánů. Ve skutečnosti 28 procent sousedů bude prý spíše předstírat, že si ničeho nevšimli, než aby začali dělat povyk a volali policii. Nejefektivnější zabezpečovací zařízení je tak podle polepšených zlodějů alarm proti vloupání, pak pes nebo kamerový systém.