Správce nákupních center Avion sleduje i trendy z Evropy a Asie

Stárnutí obyvatelstva, rostoucí urbanizace a rozmach digitálního světa, to jsou nejsilnější světové trendy, které v současnosti ovlivňují i chování návštěvníků nákupních center v Čechách a na Slovensku. I když se zákazníci budou i nadále rozhodovat podle kvality nákupního centra – jeho dostupnosti, přístupu, parkování, mixu obchodů a služeb, budou muset centra nabídnout i něco více. „Pro úspěch nákupních center v Čechách a na Slovensku je důležité sledovat globální trendy, které již ovlivňují anebo v budoucnosti ovlivní nákupní chování a životní styl lidí,“ uvádí Ivana Žoldošová, marketingová ředitelka developera Inter IKEA Centre Group ČR/SR, který v Čechách a na Slovensku vlastní, staví a spravuje nákupní centra AVION Shopping Park.

1. Zdraví na prvním místě

Jedním z trendů, který se v našich zemích začíná objevovat a souvisí se stárnutím obyvatelstva v Evropě, je změna postoje lidí k jejich vlastnímu zdraví. Dobrá kondice se stane cenným aktivem, lidé budou ke svému zdraví přistupovat zodpovědněji a budou vyhledávat produkty a služby, které jim pomohou v dodržování zdravého životního stylu. „Stárnutí obyvatelstva však nepřináší armádu důchodců, ale skupinu lidí dlouhodobě ekonomicky či jinak aktivních, kteří žijí zejména ve městech. Jsou to lidé, kteří stihnou 2–3 životní cykly, zakládají nové rodiny, radikálně mění profese, mají potřebu se neustále vzdělávat. Pro prodejce je to velká příležitost,“ říká Ivana Žoldošová.

2. On-line svět přináší nové možnosti

Rostoucí urbanizace jde ruku v ruce s nárůstem populace, která se rozhoduje, setkává a žije podle množství informací získaných z digitálního světa – z internetu a zejména ze sociálních sítí.

ČR a SR

3. Rostoucí vliv Asie

Nákupní chování evropských spotřebitelů ovlivní v budoucnosti i rostoucí síla Asie. Konzumní síla východu se naplno projeví v nejbližším desetiletí. Podle analytiků bude totiž v roce 2030 Čína nejsilnější světovou ekonomikou. „Čína a Indie budou předurčovat trendy spotřebitelského chování. Na ty budou muset reagovat i prodejci v Evropě. Schopnost přizpůsobit nové služby a produkty evropským zákazníkům tak bude klíčová,“ uvádí Ivana Žoldošová.