Správce nákupních center Avion sleduje i trendy z Evropy a Asie
1. Zdraví na prvním místě
Jedním z trendů, který se v našich zemích začíná objevovat a souvisí se stárnutím obyvatelstva v Evropě, je změna postoje lidí k jejich vlastnímu zdraví. Dobrá kondice se stane cenným aktivem, lidé budou ke svému zdraví přistupovat zodpovědněji a budou vyhledávat produkty a služby, které jim pomohou v dodržování zdravého životního stylu. „Stárnutí obyvatelstva však nepřináší armádu důchodců, ale skupinu lidí dlouhodobě ekonomicky či jinak aktivních, kteří žijí zejména ve městech. Jsou to lidé, kteří stihnou 2–3 životní cykly, zakládají nové rodiny, radikálně mění profese, mají potřebu se neustále vzdělávat. Pro prodejce je to velká příležitost,“ říká Ivana Žoldošová.
2. On-line svět přináší nové možnosti
Rostoucí urbanizace jde ruku v ruce s nárůstem populace, která se rozhoduje, setkává a žije podle množství informací získaných z digitálního světa – z internetu a zejména ze sociálních sítí.
ČR a SR
3. Rostoucí vliv Asie
Nákupní chování evropských spotřebitelů ovlivní v budoucnosti i rostoucí síla Asie. Konzumní síla východu se naplno projeví v nejbližším desetiletí. Podle analytiků bude totiž v roce 2030 Čína nejsilnější světovou ekonomikou. „Čína a Indie budou předurčovat trendy spotřebitelského chování. Na ty budou muset reagovat i prodejci v Evropě. Schopnost přizpůsobit nové služby a produkty evropským zákazníkům tak bude klíčová,“ uvádí Ivana Žoldošová.