.
Steve Jobs jako prezident Roosevelt|Steve Jobs coby Franklin Delano Roosevelt
Krátkým propagační film, nebo chcete-li dlouhá reklama, na motivy „Proč byl rok 1984 jako rok 1944“ se na veřejnost dostala až nyní, zveřejnil jí známý IT redaktor Paul McNamara na svém blogu. Video bylo určeno pouze pro interní potřeby, konkrétně pro velkou konferenci distributorů a prodejců počítačů Macintosh konanou v roce 1984 na Havaji. Paul McNamara jej získal od bývalého dlouholetého zaměstnance Applu Craiga Elliotta. Podle všeho video doposud nebylo na internetu nikdy zveřejněno.
Provokativní reklama 1984 byla šokující podívaná na orwellovský svět pod diktátem IBM, který osvobodí právě Macintosh. Apple za ní utratil 1,5 milionu dolarů. Byla odvysílána na nejsledovanější americké akci roku, na finále amerického fotbalu, a odstartovala úspěch počítačů Macintosh. Její interní pokračování už si údajně vystačilo s rozpočtem 50 tisíc dolarů, což však byla na tehdejší poměry a vzhledem k výhradně internímu použití, rovněž značně vysoká suma. Pro prodejce však mohlo být video účinnou motivací.