Vladimír Káš: Vozit jen sedící je možné, ale drahé
Kolik spojů jezdí z Berouna do Prahy? Mezi Berounem a Prahou zajišťuje přepravu cestujících šest linek, a to od čtvrté hodiny ranní do jedné hodiny po půlnoci. V současné době je do Prahy denně vypravováno dvaasedmdesát spojů. V ranní špičce se v průměru přepraví téměř sedmnáct set lidí.
Zvyšoval se v poslední době jejich počet? Ano, meziročně se zvyšoval o dvě až tři procenta.
Projevila se u vás krize? Přibylo těch, kteří doma nechali auto a raději zvolili hromadnou dopravu? Pokud jde o krizi, spíše jsme loni zaznamenali mírné snížení počtu cestujících. Způsobil to fakt, že některé fabriky omezily provoz třeba jen na čtyři dny nebo snižovaly počet pracovních míst. Šlo například o žebrácký Intos. To mělo dopad nejen na zaměstnanost, ale i naši dopravu.
Musí někdy řidič odmítnout cestující proto, že by byla převýšena kapacita vozu? Odmítnutí cestujícího z tohoto důvodu se nestává. Pokud nejsou cestující přepraveni, je to zpravidla z důvodu nezabezpečení předchozího spoje. Ten nemusí jet třeba kvůli nehodě nebo závadě na autobusu.
Autobusy jezdí, zejména ráno, plné. Lidé musí stát. Uvažujete o tom, že byste ještě nějaké spoje přidali? Samozřejmě lze přepravovat pouze sedící cestující. Vše je ale otázka ceny. V takovém případě by bylo nutné pořídit další autobusy, a to by se zpětně projevilo v ceně jízdného. Pokud si nyní srovnám cenu jízdenky do Prahy, tak je o sto procent levnější než vlak.