Zdroje Mergermarketu hovoří o tom, že prodej by mohl přijít na scénu dokonce už v první polovině příštího roku. Měl by být vyústěním restrukturalizace firmy.
Aerolinky jsou nyní menší aktivum poté, co zredukovaly počet zaměstnanců o třetinu a zbavily se řady dceřiných společností, které přecházejí pod Český aeroholding (stejně jako vlastní ČSA). Finanční situace Českých aerolinií se ve srovnání s obdobím předchozích pokusů o prodej rovněž zlepšila. Tyto faktory hovoří pro možnost úspěšného dokončení prodeje.
Nicméně podle jednoho z významných pražských právníků současné ekonomické prostředí v eurozóně bude hrát v nastartování prodejního procesu rozhodující roli. „Hlavním úskalím bude najít pro start prodeje správný okamžik. Hned jak se trhy uklidní a vrátí se investorská důvěra, vláda by to měla zvážit,“ tvrdí.
O České aerolinie by mohly mít zájem evropské aerolinky jako British Airways, Air France a KLM, řekl další zdroj Mergermarketu. Zájem ale bude limitován tím, že český trh je poměrně malý a kromě Prahy nenabízí moc zajímavých destinací.
Při předchozím pokusu o prodej se na české aerolinky dívaly Turkish Airlines a Etihad Airways. Konsorcium českého Unimexu a Travel Service nabídlo za ČSA v roce 2009 přes miliardu korun, vláda ale nabídku považovala za příliš nízkou.
autorka je analytičkou agentury Mergermarket