Současný svět her je rozsáhlý a videoherní mentalita se rozpíná do mnoha oblastí, kde ještě před několika lety přítomna nebyla. Z her se stal zkrátka fenomén moderní doby. Potvrzují to i slova herního vývojáře Daniela Vávry, který je tvůrcem veleúspěšné hry Kingdom Come: Deliverance, z titulního rozhovoru: „Mám teď jedno téma a přemýšlel jsem, jestli by bylo lepší napsat knihu, natočit film, nebo udělat hru. Dělat film mě sice láká, ale vytvořit hru má mnohem větší dopad.“
Narůstají i objemy peněz, které se ve videoherním byznysu protáčejí – letos by to podle odhadů mělo být téměř 200 miliard dolarů. Kam se hrabe film se svými padesáti miliardami... Největší světové videoherní firmy stále posilují a vydávají na akvizice desítky miliard dolarů.
Že „hravost“ může být i problém, je znát i v tak „racionální“ oblasti, jakou by měly být investice. Zejména generace odchované mobilními telefony a internetem vítají investiční aplikace, kde mohou přihodit peníze tu sem, tu tam – ideálně podle tipu ze sociálních sítí –, ale hlavně jednoduše, rychle, kdykoli je napadne. Gamifikace ovšem posiluje nezdravé investiční návyky jako orientaci na rychlý zisk a časté obchodování, a naopak nerozvíjí trpělivost k dlouhodobým investicím, a už vůbec ne zvažování ceny firem vzhledem k jejich hospodaření a tržní situaci.