ČSA otevřou před létem sedm nových linek

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: CSA

České aerolinie se po roce proškrtávání své letové sítě nadechují k opatrnému růstu. Na jaře příštího roku chtějí otevřít hned sedm nových linek. Některé z nich přitom firma pod heslem optimalizace před lety opustila.

Nové či staronové linky povedou z Prahy do Osla, dánského Billundu, irského Corku, Bilbaa ve Španělsku a italské Boloně. K tomu jsou v plánech národního dopravce ještě dva spoje do Ruska, jeden zamíří do Kazaně a druhý do metropole odloučené ruské enklávy Kaliningradu.

„Letový řád nových linek jsme nastavili tak, aby odpovídal potenciálu trhu a co nejlépe oslovil lokální i transferové cestující,“ řekl šéf ČSA Jozef Sinčák. Podle něj společnost na nových linkách využije stávající volnou kapacitu a zlepší tak využití flotily.

K nejzajímavějším novinkám patří linka do Osla, ze které se ČSA před lety stáhly. Nyní jsou ale mnohem opatrnější. Plány počítají zatím jen s letní sezonou, a to od března se dvěma a od května se čtyřmi frekvencemi týdně. Linku bude zajišťovat proudový Airbus A319. V minulosti se přitom létalo i dvakrát denně. Cena zpáteční letenky bude začínat na 4598 korunách včetně poplatků.

S Oslem souvisí i záměr létat do Billundu. Sem bude mířit celoročně čtyřikrát týdně vrtulové ATR, v pracovní dny si navíc prodlouží cestu do Osla. Podobný model přískoků mezi městy už ČSA praktikují na linkách Praha – Bratislava – Košice a Praha – Hamburk – Göteborg. Nejlevnější zpáteční letenka Praha – Billund vyjde na 5717 korun.

Sezonní linky do jižního Irska a Baskicka jsou určeny především turistům, ČSA u nich nastavily frekvenci dvou zpátečních letů týdně, a to od poloviny května do konce září. Na linku do Boloně se česká firma vrací po čtyřech letech. Protože zde sází i na obchodní klientelu, avizuje spoj jako celoroční, a to většími vrtulovými letouny ATR 72 čtyřikrát týdně. Nejlevnější zpáteční letenka vyjde na 4745 korun.

Přeskupení na východě

Zajímavým trhem zůstává Rusko, i když zde kvůli ukrajinsko-ruské krizi letos výrazně ubylo cestujících. Nové linky tak neznamenají navýšení kapacity letů na východ, nýbrž přeskupení sil. Firma totiž už nepočítá s linkou do Nižného Novgorodu, kterou nezachránili ani manažeři tamního závodu Volkswagenu, a ubírá frekvence do Moskvy a Petrohradu. V Rusku budou mít ČSA příští rok v létě celkem devět destinací a jedenáct linek, devět z Prahy a dvě z Karlových Varů.

S jásotem nad zotavením a expanzí národní dopravce bude ale lépe vyčkat. S podobnou slávou firma zaváděla nové destinace před sezonou 2013, aby některé z nich jako nevýhodné zanedlouho zrušila. To se týká například Mnichova nebo Curychu.

Tentokrát se ale v ČSA dušují, že mají vše mnohem lépe spočítané. „V nových destinacích vidíme zajímavý obchodní potenciál, který bychom chtěli naplno využít. Současně chceme těžit z dobrého jména Českých aerolinií na ruském trhu,“ sdělil Sinčák, který vedení firmy převzal až letos.