Multimediální vlaky bez oken. To je kolejová budoucnost

Prezentace girmy Unicontrols

Prezentace girmy Unicontrols Zdroj: archiv E15

Prezentace girmy Unicontrols
Prezentace girmy Unicontrols
Prezentace girmy Unicontrols
Rychlovlak maglev překonal rychlostní hranici 600 km/h
Vlak Railjet pro České dráhy v rakouské továrně Siemensu
10
Fotogalerie

Vývojáři firmy UniControls  na veletrhu InnoTrans představili systém pro nadřazené řízení vlaku, multimediální, telematický a kamerový systém, nebo koncept vlaku bez oken

Společnost UniControls je dodavatel řídicích systémů a elektronických zařízení v oblastech železniční dopravy a průmyslovém řízení. Na konci září v Berlíně představila nový systém pro nadřazené řízení vlaku, multimediální, telematický a kamerový systém, nebo futuristický koncept „vlaku bez oken“. Okna nahrazují interaktivní LCD obrazovky, které poskytují cestujícím informace o průběhu cesty, pozici vlaku, navazujících spojích, počasí, nebo nabídce jídelního vozu a další multimediální obsah.

„V posledních třech letech jsme se zabývali hlavně vývojem platformy pro řídicí a informační systémy vlaku s komunikací Ethernet. Z těchto rozvojových projektů vznikla nová generace TCMS pod označením TCMSe (Train Control and Monitoring System based on Ethernet) a Multimediální informační systém pro cestující, který přinesl cestujícím v železničních vozech ještě více informací a zábavy,“ uvedl Antonín Felber, předseda představenstva a generální ředitel společnosti UniControls.

Pro srovnání, konceptem letadla bez oken si už několik let pohrávají designéři největších výrobců dopravních letadel z celého světa. "Okna se do vagonu vlaku nebo metra vyřezávají, což je v současné době stejně nákladné jako pořízení a instalace LCD obrazovky. Vyřezávání děr do konstrukce vagonu ale hlavně snižuje odolnost a tedy i bezpečnostní parametry trupu vagonu a pochopitelně i jízdní vlastnosti soupravy," doplnil Felber, jehož firma podepsala nový kontrakt s Gruzínským opravárenským závodem. Jedná se o dodávku systému nadřazeného řízení, informačního systému pro cestující a kamerového systému do rekonstruovaných vozů metra hlavního města Gruzie Tbilisi.

„Dnes se kolejovými vozidly s našimi systémy mohou svézt lidé v metrech i vlacích v Evropě, Asii, Americe a nově také v Africe. Napříč kontinenty registrujeme mezi cestujícími, dopravci a výrobci vlaků zvýšený zájem o pohodlí, rychlost, bezpečnost a také o informace a zábavu formou konzumace multimediálního obsahu během cesty vlakem. Nedokáži teď odhadnout kdy a kde si první cestující jako první vyzkouší také vlak s LCD obrazovkami místo oken, ale tipuji, že by to mohla být Asie,“ uzavřel Felber.