Německé dráhy slibují ofenzivu, chtějí čelit autobusovým dopravcům
Firma chce do roku 2030 investovat do dálkové dopravy 12 miliard eur, a to především do nákupu vlaků. Nabízená kapacita se tím zvýší až o čtvrtinu.
Společnost nakoupí například téměř 150 jednotek pro nejrychlejší vlaky ICE a ICx a 120 patrových vlaků pro rychlost až 200 kilometrů v hodině. Průměrné stáří flotily by mělo klesnout do roku 2030 o třetinu na 15 let. Výstavbou a úpravou tratí dojde rovněž ke zkrácení jízdních dob, což se projeví už příští rok.
Do Frankfurtu rychleji
A poznají to i Češi kousek za hranicemi. Díky novému rychlostnímu úseku se výrazně zkrátí doba jízdy z Drážďan do Frankfurtu, a to o 65 minut na čtyři hodiny a 15 minut. Například z Berlína do Mnichova by se mělo za tři roky jezdit pod čtyři hodiny, dnes cesta trvá více než šest hodin. Do sítě vlaků vyšší kvality mají být zahrnuta všechna města nad sto tisíc obyvatel, nejvytíženější spoje budou jezdit v taktu každou půlhodinu.
Spolu s tím ale Deutsche Bahn před několika dny oznámily výraznou restrukturalizaci a zeštíhlení managementu. Program proměny má šest bodů, mezi které patří například snížení počtu členů představenstva z osmi na šest nebo sloučení firmy DB Mobility Logistics s mateřským holdingem DB. Program rovněž připouští částečnou privatizaci dceřiné Arrivy, která jezdí i v Česku. Skupina tak chce do roku 2020 ušetřit 700 milionů eur.
Pasažérů ubývá |
---|
Počet cestujících DB klesl v prvním pololetí o 16 milionů osob (1,6 procenta) na 985 milionů. Pokles cestujících na větší vzdálenosti byl méně výrazný (1,2 pro centa) než v regionální a místní přepravě (2,8 procenta). Firma to připisuje mimo jiné stávkám a nepřízni počasí. Tržby společnosti meziročně vzrostly o 1,3 procenta na dvacet miliard eur. Za tento nárůst však částečně mohou pozitivní měnové účinky. Zisk před úroky a zdaněním EBIT klesl o 18,2 procenta na 890 milionů eur. |