Novým šéfem ŘSD je David Čermák

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: silnice-zeleznice.cz

Ministr dopravy Pavel Dobeš jmenoval do funkce generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Davida Čermáka. Ten nahradí Reného Porubu, který řídil organizaci od září loňského roku. Důvody pro odvolání Poruby ale ministr odmítl komentovat.

O odvolání Poruby se spekulovalo v souvislosti s čistkou spojenou s odstraňováním lidí napojených na neoficiálního šéfa Věcí veřejných (VV) Víta Bárty. A Poruba byl právě jedním z těch, které do funkce Bárta jmenoval. Podobně v minulém měsíci těsně po Dobešově odchodu z VV skončil v čele Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Pavel Habarta, kterého nahradil Jiří Kolář. O post přišel také Dobešův náměstek Daniel Bartek.

„Na základě jednání s pověřeným ředitelem Reném Porubou v minulém týdnu jsem se následně setkal s možnými kandidáty a po konzultaci s odborníky jsem se rozhodl jmenovat do pozice ředitele ŘSD Davida Čermáka,“ uvedl Dobeš.

Podle ministerstva se Čermák, kterému je 32 let, v oblasti výstavby silnic pohybuje dlouho a má zkušenosti. Dříve působil jako Dobešův poradce v otázkách přípravy strategických dokumentů týkajících se rozvoje dopravní infrastruktury, uvedl mluvčí ministerstva Martin Novák. Konkrétně se podílel například na přípravě střednědobého plánu Státního fondu dopravní infrastruktury. Podle serveru iDnes byl poradcem předchozích ministrů Radka Šmerdy a Milana Šimonovského.

Úkolem nového ředitele bude podle ministerstva zejména stabilizace ŘSD a zlepšení jeho komunikace s firmami a veřejnosti, uvedlo ministerstvo. Mediálně známý je především spor ŘSD se stavební společností Eurovia CS o devítikilometrový úsek D47 poblíž Ostravy, na kterém ŘSD reklamuje celkem 901 závad. Eurovia pochybení odmítá a tvrdí, že za řadu vad může právě ŘSD špatnou údržbou. Kvůli tomuto sporu se s ředitelstvím .

Úkolem nového ředitele bude také čerpání dotací z evropských fondů a příprava projektů pro nové rozpočtové období. Od roku 2014 začíná nové programovací období, rok 2013 se tak často označuje za nejtěžší z hlediska čerpání evropských dotací. Musí se totiž vyřešit konec prvního období a přitom připravit projekty pro Operační program Doprava II.