Tyto stroje přitom plzeňské Škodě dělaly až dosud spíše negativní reklamu, především kvůli opožděnému vývoji, schvalovacímu procesu a také dodávkám pro České dráhy. Škodě se ale v Německu podařilo zúročit nedávno získaný certifikát, který potvrzuje splnění nových norem TSI pro vysoké rychlosti. Stroj z plzeňské dílny je teprve druhým na světě, který takové razítko obdržel. První byl Siemens a jeho Vectron.
„To, že budeme dodávat vozidla pro extrémně kompetitivní německý trh, považujeme dnes za klíčovou referenci potvrzující vysoký standard našich produktů. Zároveň nám tento kontrakt dává velkou šanci přivést v brzké době na koleje v Německu a jiných západoevropských zemích další česká vozidla,“ uvedl viceprezident Škody pro obchod Zdeněk Majer.
Dvoupodlažní české vlaky postavené na rychlost až 200 kilometrů v hodině se objeví na tratích mezi městy Norimberk, Ingolstadt a Mnichov. Budou to takzvané push-pull soupravy, lokomotiva je tedy bude moci táhnout i tlačit a nebude ji třeba přepřahat. Skupina si vlaky sama vyvine, finální výroba bude probíhat v ostravské dceřiné společnosti Škoda Vagonka, která je známá například pantografy City Elefant. Vlaky by měly začít jezdit podle jízdního řádu v prosinci 2016.
Schopností vyrobit vlaky pro rychlosti až 200 kilometrů v hodině argumentovala Škoda nedávno i ve sporu s Českými drahami. Ty si objednaly u Siemensu rychlovlaky Railjet bez výběrového řízení, což Škoda napadala. Railjety jezdí ale ještě o třicet kilometrů v hodině rychleji.