Plzeňská Škoda prorazila na německý trh

Škoda Transportation

Škoda Transportation Zdroj: ctk

Strojírenská společnost Škoda Transportation získala svou vůbec první zakázku na německém trhu. Dodá tam šest elektrických vlaků, se kterými dceřiná firma Deutsche Bahn pro krajskou dopravu DB Regio bude jezdit v Bavorsku. Zakázka za 2,6 miliardy je o to cennější, že součástí dodávky jsou i nové lokomotivy 109E.

Tyto stroje přitom plzeňské Škodě dělaly až dosud spíše negativní reklamu, především kvůli opožděnému vývoji, schvalovacímu procesu a také dodávkám pro České dráhy. Škodě se ale v Německu podařilo zúročit nedávno získaný certifikát, který potvrzuje splnění nových norem TSI pro vysoké rychlosti. Stroj z plzeňské dílny je teprve druhým na světě, který takové razítko obdržel. První byl Siemens a jeho Vectron.

„To, že budeme dodávat vozidla pro extrémně kompetitivní německý trh, považujeme dnes za klíčovou referenci potvrzující vysoký standard našich produktů. Zároveň nám tento kontrakt dává velkou šanci přivést v brzké době na koleje v Německu a jiných západoevropských zemích další česká vozidla,“ uvedl viceprezident Škody pro obchod Zdeněk Majer.

Dvoupodlažní české vlaky postavené na rychlost až 200 kilometrů v hodině se objeví na tratích mezi městy Norimberk, Ingolstadt a Mnichov. Budou to takzvané push-pull soupravy, lokomotiva je tedy bude moci táhnout i tlačit a nebude ji třeba přepřahat. Skupina si vlaky sama vyvine, finální výroba bude probíhat v ostravské dceřiné společnosti Škoda Vagonka, která je známá například pantografy City Elefant. Vlaky by měly začít jezdit podle jízdního řádu v prosinci 2016.

Schopností vyrobit vlaky pro rychlosti až 200 kilometrů v hodině argumentovala Škoda nedávno i ve sporu s Českými drahami. Ty si objednaly u Siemensu rychlovlaky Railjet bez výběrového řízení, což Škoda napadala. Railjety jezdí ale ještě o třicet kilometrů v hodině rychleji.