Tramvaje v Praze mají jezdit rychleji | E15.cz

Praha dohání Brno a Ostravu: chystá se zvýšit maximální rychlost tramvají

Jiří Liebreich

Jiří Liebreich

Tramvaje v hlavním městě by mohly jezdit rychleji. O navýšení maximální rychlosti usiluje náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě) a dopravní podnik.

„Nejvyšší konstrukční rychlost tramvají je šedesát kilometrů v hodině, není-li omezena dopravními značkami. Ty někde dovolují i rychlost sedmdesát kilometrů v hodině. Proto chceme zvýšit maximální rychlost až o deset kilometrů,“ řekla deníku E15 mluvčí DPP Aneta Řehková.

Podnik již kontaktoval výrobce tramvají, aby stanovil technické podmínky a případná technická opatření pro zvýšení rychlosti, zejména u tramvají typu 14T.

DPP poprvé spojí síly se soukromým investorem, chystají proměnu stanice Nádraží Holešovice

Podle Scheinherra zvýšení maximální rychlosti vylepší atraktivitu městské hromadné dopravy zkrácením jízdních dob a může snížit náklady na provoz.

„Zvýšení rychlosti by se týkalo úseků, kde tramvaje jezdí na samostatném tělese odděleném od automobilové dopravy, a kde to samozřejmě umožňuje bezpečnost provozu,“ vysvětluje Scheinherr.

Stát od ledna zavede strop na slevy na jízdné pro studenty a důchodce

Jednalo by se o místa, kde nejsou přechody pro chodce, křižovatky nebo extrémní klesání.

„Funguje to tak i v dalších českých městech, jako je Brno či Ostrava,“ dodává Scheinherr s tím, že o konkrétním rozsahu a lokalitách, mezi kterými zmínil například ulice Koněvova či Švěhlova, po vyjádření policie rozhoduje silniční správní úřad. Kdy se tak stane, zatím není jasné.

První velký nákup pod novým šéfem Nebeským. České dráhy získají až 182 moderních vozů

V Ostravě je nejvyšší povolená rychlost v některých úsecích sedmdesát kilometrů v hodině. „Aktuálně připravujeme projekt zrychlení dokonce až na osmdesát kilometrů v určitých úsecích,“ sdělila deníku E15 mluvčí ostravského DPP Karolín Rycková.

V Brně se jezdí nanejvýš sedmdesátkou na nově zrekonstruované trati do Modřic. Obvykle je ale maximální rychlost o deset kilometrů nižší. „O dalším navyšování maximální rychlosti v tuto chvíli neuvažujeme,“ uvádí mluvčí brněnského DPP Hana Tomaštíková.

Tak se jezdí po transsibiřské magistrále. Podívejte se, co lze zažít na nejdelší železnici světa
Obří fúze automobilek: po prvním dni je vítězem Fiat Chrysler, poraženým PSA
Šéf H&M Persson: Následování Grety Thunbergové může přinést sociální katastrofu
Vlakem v Číně: Připravte se na hlučné cestující i dechberoucí výhledy

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!