Pražský dopravní podnik spojí síly se soukromníky | E15.cz

DPP poprvé spojí síly se soukromým investorem, chystají proměnu stanice Nádraží Holešovice

Jiří Liebreich

Jiří Liebreich

Největší pražská firma založí první společný podnik se soukromým investorem, a to ve formě akciové společnosti. Dopravní podnik se dohodl na podmínkách spolupráce se společností Nové Holešovice Development náležící developerům Karlín Group a Ungelt Group. S ní DPP revitalizuje severní vestibul stanice metra Nádraží Holešovice a přilehlé okolí, začít by se mohlo do tří let. Deníku E15 to sdělil mluvčí DPP Daniel Šabík. Rozhodnutí představenstva DPP z minulého týdne dnes potvrdila dozorčí rada.

„Podpis smlouvy s investorem čekáme do konce října,“ uvedl Šabík. Developeři, kteří mají hradit náklady mimo jiné na revitalizaci vestibulu, prozatím nechtěli záměr komentovat. Na jakou částku revitalizace vyjde, zatím není jasné.

Kromě úspory při revitalizaci si DPP od využití soukromého kapitálu slibuje i získání nových finančních zdrojů - například z pronájmu kanceláří nebo obytných prostor, které chce společný podnik stavět na území mezi ulicemi Argentinská, Vrbenského a Partyzánská a řekou Vltavou. Ve hře je i výstavba nových vestibulů stanice metra. „Můžeme využít především dopravní uzel zahrnující metro, tramvaje, autobusy i vlaky,“ dodal Šabík.

Další příjem v zatím neznámé výši získá DPP z prodeje tří parcel v okolí stanice metra o rozloze téměř osm tisíc metrů čtverečných společnému podniku. Další parcely poskytnou investoři a město. Celkově se bude stavět na řádově desítkách tisíc metrů čtverečných.

Kdy jede příští metro? Pražský dopravní podnik otestuje speciální displeje ve vestibulech

Základní kapitál společného podniku bude činit deset milionů korun, Nové Holešovice Development se na něm bude podílet ze dvou třetin a DPP jednou třetinou. „Postavení DPP bude u všech kvalifikovaných rozhodnutí rovnocenné investorovi,“ řekl Šabík.

Spolupráce veřejných a soukromých společností je vhodné v oblastech, které nejsou pro veřejné firmy hlavním byznysem, tvrdí partner v oddělení nemovitostí Deloitte Miroslav Linhart. „Dopravní podniky mají atraktivní pozemky, ale ne developerské know-how. Spojení nad rozvojem stanic metra dává velký smysl,“ myslí si Linhart.

O chodu společného podniku bude rozhodovat tříčlenné představenstvo, stejný počet členů zasedne i v dozorčí radě. Do představenstva nominuje dva členy investor a jednoho DPP. Do dozorčí rady naopak nominuje dva členy DPP a jednoho investor.

Při opravách metra pomůže soukromý kapitál. Takzvané PPP projekty chce i správa železnice
Skanska získala zakázku na jednu z největších oprav tramvajových tratí. Pražany čekají výluky

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!