RegioJet zaostává za plány: chybí mu čtyři spoje

Radim Jančura

Radim Jančura Zdroj: ctk

Společnost RegioJet, která před půl rokem zahájila provoz na tuzemské železnici, zaostává za původními plány. Loni v září plánovala jezdit mezi Prahou, Ostravou a Havířovem osmnáctkrát za den. Aktuálně provozuje 14 spojů denně. Další navyšování podle mluvčího společnosti Aleše Ondrůje závisí na dodávkách vagónů. "Ve chvíli, kdy budeme mít k dispozici další opravené vozy, tak je okamžitě dáme do provozu," uvedl.

V průběhu jara Regiojet podle Ondrůje nasadí do provozu velkoprostorové vozy, které budou sloužit jako internetové kavárny. Cestující by v nich mohli během jízdy pracovat u běžného stolu, k zapůjčení zde budou počítače. Zároveň bude vůz sloužit jako klasická kavárna. Dopravce je chce nasadit v ranních vlacích z Ostravy, odpoledne budou nasazovány v opačném směru.

Vytíženost sedaček si RegioJet drží v rozmezí 80 až 90 procent, dodal Ondrůj. Podle konkurenčních Českých drah je ale ukazatel vytíženosti sedadlové kapacity, který samotné dráhy nezveřejňují, neobjektivní. Dráhy podle mluvčího Petra Šťáhlavského ve srovnání s RegioJetem nabízí na trati mezi Prahou a Ostravou třikrát více spojů za den. RegioJet si obsazenost na vysokých hodnotách udržuje snižováním kapacity svých vlaků, řekl Šťáhlavský.

Student Agency v Česku provozuje devět starších lokomotiv a příslušný počet vagónů, investice do nich by se podle Ondrůje měla firmě finančně vrátit do konce letošního roku, což odpovídá původním obchodním plánům.

Regiojet nyní i s linkami na Slovensku, kde od 4. března provozuje trať Bratislava - Dunajská Streda - Komárno, zaměstnává přes 200 lidí z celkových 1400 zaměstnanců Student Agency. Včetně Slovenska by měl Regiojet letos přepravit kolem 2,5 milionu lidí, což je zhruba polovina pasažérů, kteří cestují žlutými autobusy Student Agency, dodal Ondrůj.