Parní vlaky po dokončené, asi 4,5 kilometru dlouhé úzkorozchodné trati, vyjedou za doprovodného programu 1. května. Návštěvníci se mohou těšit například na to, že vlaky budou přepadávat kovbojové na koních.
„Svézt po úzkorozchodné trati se můžete od 1. května kterýkoliv víkend či svátek do poloviny října,“ uvedla Eliška Francová z klubu pro obnovu drážky . Podle jednatele klubu Tomáše Vanči by mělo ještě letos na konci dráhy vzniknout dětské hřiště, v plánu je také muzejní depo.
Kolínskou železnici pro přepravu řepy založil průkopník zemědělství, rytíř František Horský v roce 1894. Sloužila téměř 70 let. Klub ji zprovoznil v roce 2007, nyní dokončil poslední, asi kilometrový úsek. Na práce přispěla Evropská unie, stát, kraj, město Kolín, automobilka TPCA a řada sponzorů. Pomohli i jednotlivci koupí pražců.
Řepařské drážky vznikly v Polabí na přelomu 19. a 20. století a jejich délka přesáhla 130 kilometrů. Nejstarší z nich byla kolínská. Vedla z cukrovaru, který stál v místě dnešní elektrárny, a pokračovala do Františkova (nynějších Ovčár), Býchor a Jestřábí Lhoty. Trať měřila 10,6 kilometru. Od jejího zániku v 60. letech po ní zůstaly jen části původního náspu.