Vlastní rozvoz nemá pro jednotlivé restaurace smysl, říká podnikatel Procházka

Tomáš Procházka, Restaurace Na Květnici

Tomáš Procházka, Restaurace Na Květnici Zdroj: Restaurace Na Květnici

Podnikání v pohostinství je komplexní a poměrně složitá záležitost. Restauratér musí často řešit mnoho provozních záležitostí, navíc by pak měl uvažovat i o rozvoji svého byznysu a kvalitním marketingu. Podle Tomáše Procházky, majitele oblíbené pražské restaurace Na Květnici, může být řešením spolupráce s digitální platformou. Sám svěřil už před deseti lety rozvoz jídla a z části i rozvoj svého podnikání do rukou společnosti Dáme jídlo.

Tomáš Procházka se pohostinství věnuje více než 20 let. Své podnikání se vždy snažil rozvíjet v duchu nejnovějších trendů. I proto se rozhodl před deseti lety zalistovat svou restauraci Na Květnici na platformě Dáme jídlo. Ta se mu teď stará jak o rozvoz jídla, tak o propagaci a prodej jeho jídel v online prostoru.

Spolupráci s Dáme jídlo zahajoval Procházka ještě v době, kdy se koncept rozvozu jídla setkával s relativně omezeným zájmem ze strany majitelů restaurací. Věřil, že mu dá spolupráce s platformou příležitost odlišit se od konkurence a pomůže mu oslovit i ty zákazníky, kteří by se o ní jinak nedozvěděli. K zalistování na Dáme jídlo ho přiměla i vlastní negativní zkušenost s rozvozem: „Před několika lety jsme experimentovali s vlastním rozvozem. Rozhodli jsme se využít služby pěti kurýrů. Výsledek po prvním týdnu zkušebního rozvozu byl ale otřesný – vedle čtyř nabouraných vozidel jsme měli o polovinu nižší obrat. Kurýři nedokázali dohromady obsloužit více než 70 lidí najednou a v momentě, kdy některý z nich onemocněl, se kapacity ještě snížily, “ říká Tomáš Procházka, majitel restaurace Na Květnici.

„Pro jednotlivé restaurace je zajištění rozvozu jídla po vlastní ose až příliš ambiciózní cíl. Znamená to pro ně spoustu starostí navíc. Nejde jen o to, jak udržet jídlo teplé, nebo jaké zvolit vhodné obalové materiály, řešit musí třeba i dopravní nehody svých řidičů, proti kterým je restauraci skoro nemožné pojistit,“ dodává Procházka. Řešení mu tehdy nabídl inteligentní logistický systém a síť sdílených kurýrů, které pro jeho podnikání zajistila platforma

Pomoc pak Dáme jídlo nabídlo i v oblasti prodeje. Viditelnost partnerských restaurací na platformě podnikům pomáhá získat nové zákazníky, kteří by se o jejich kuchyni třeba vůbec nedozvěděli. V dnešním online světě restauracím pro digitální podnikání nestačí pouze propracované webové stránky. Zařazení rozvážkové služby pomáhá restauracím snižovat fixní náklady a optimalizovat tak jejich každodenní fungování. To potvrzuje i zkušenost Tomáše Procházky: „Máme období, kdy naše webové stránky navštíví až 450 lidí denně, ale ve finále pouze dva rozvážku jídla objednají. Všechny ostatní objednávky jdou přes platformu Dáme jídlo, která nám pomáhá s viditelností našich nabídek.“

Přidané marketingové aktivity, které Dáme jídlo pro restaurace realizuje, pak podniky pociťují především na zvýšeném počtu objednávek. Ať už se jedná o promo na sociálních sítích, speciální slevové akce, nebo sestavení rozvozového menu – restauracím může podobná spolupráce pomoci s rozvojem podnikání. Podle dat, která má Dáme jídlo k dispozici, dokáže speciální nabídka zajistit meziměsíční nárůst až o 67 procent.

„Cílem Dáme jídlo rozhodně není odrazovat zákazníky od toho, aby chodili do restaurací. Věříme, že dokážeme našim partnerům přinést zákazníky nové a celkově tak zvýšit obrat gastropodniků. Pokud si lidé chtějí vyrazit do restaurace, zpravidla je ani nenapadne objednat jídlo online. Pro objednávání jídla pak mají vždy nějaký konkrétní důvod – mám nemocné děti, musím pracovat nebo jednoduše nemám čas si uvařit,“ uzavírá Petr Indra, obchodní ředitel Dáme jídlo.