Lepším řízením vztahů se zákazníky k vyšším ziskům i efektivitě | E15.cz

Lepším řízením vztahů se zákazníky k vyšším ziskům i efektivitě

Lepším řízením vztahů se zákazníky k vyšším ziskům i efektivitě
Lepším řízením vztahů se zákazníky k vyšším ziskům i efektivitě
• 
ZDROJ: PR

.

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Mnoha generacemi ověřené rčení ‚náš zákazník – náš pán‘ bezpochyby platí i dnes. Nicméně v době, která se svou rychlostí, objemem obchodních aktivit i nutností neustále reagovat na nové a nové situace vymyká všemu, na co jsme dosud byli při budování a řízení vztahů se zákazníky zvyklí, je třeba zvolit výrazně profesionálnější přístup.

Vstupní data bez problémů

Většina podniků má již dnes k dispozici velké množství zdrojů dat i nástrojů, které v mnoha případech stačí jen umět lépe využívat, případně doplnit posledním chybějícím článkem do zapadající mozaiky. Nezřídka se jedná o data získaná pomocí nástrojů Business Intelligence (BI), která umožňují efektivně popsat historii, přesně objasnit současnou pozici, ale především vytvářet dlouhodobé předpovědi a modelovat budoucí vývoj pomocí nejrůznějších tabulek či grafů umožňujících komplexní pohled na klíčové ukazatele výkonnosti firmy.

Lze však využít BI cíleně také pro oblast řízení vztahů se zákazníky? Bezpochyby ano. Základem úspěchu je integrace všech relevantních dat do BI. Kromě samotného CRM (Customer Relationship Management) probíhá jejich sběr i v rámci podnikového informačního systému (ERP) nebo i dalších systémů, které podporují klíčové firemní procesy. Následuje samotné vyhodnocování nad daty z CRM - BI tak při řízení vztahů se zákazníky pomáhá přehledně nahlížet na relevantní firemní data a porozumět nejen firemním procesům, ale i obchodním souvislostem.

Lepším řízením vztahů se zákazníky k vyšším ziskům i efektivitě Autor: PR

Užitek pro obchod, marketing i služby

CRM se zaměřuje na hledání nových zákazníků, rozvoj vztahů se stávajícími zákazníky i servisní služby s ohledem na ziskovost podnikání. Tato péče se uskutečňuje v různých odděleních firmy a pomáhá uspokojit zákaznické potřeby v průběhu celého životního cyklu zakázek. Užitečná tak je nejen pro obchod, ale i marketing nebo servisní služby. Díky využití BI tak lze nad daty ze CRM vyhodnocovat velké množství údajů napříč různými kritérii jako jsou odběrná místa, marketingové kampaně, obchodní týmy či jejich členové, zákaznické segmenty, části portfolia nebo jednotlivé obchodní nabídky.

Přizpůsobení konkrétním potřebám

Jak vyhodnocovat data z CRM? Čtěte více zde

Právě široká možnost přizpůsobení konkrétním potřebám je jednou ze základních vlastností řešení Microsoft Dynamics CRM od CCV Informační systémy. Informace, které jeho prostřednictvím management získá, tak poslouží jako cenný podklad pro správná rozhodnutí. Mnohahodinové firemní porady se tedy nejen výrazně zkrátí, ale přinesou i mnohem lepší výsledky.

Martin Vokřál, autor je produktový manažer Microsoft Dynamics CRM ve společnosti CCV Informační systémy

Autor: .

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.