Plínky z Polska, parfémy ze Slovenska, notebooky z Česka. Heureka.cz zmapovala, kde se nejlevněji nakupuje

Nejslavnější světový parfém Chanel No. 5

Nejslavnější světový parfém Chanel No. 5 Zdroj: ČTK

Česká republika má v mezinárodním srovnání nejlevnější notebooky. (ilustrační foto)
Levnější než v Česku jsou parfémy například ve slovenských e-shopech (ilustrační foto)
E-shopu s módou Zoot se daří v cizině prodávat zhruba za stejné ceny jako v České republice. V Rumunsku ale zákazníci chtějí více slev.
E15 Premium s tématem Sámoška 4.0
Cenový srovnávač Heureka.cz zmapoval, co je kde ve střední Evropě nejlevnější.
8
Fotogalerie

Loni čeští zákazníci utratili v zahraničních e-shopech devět miliard korun. Tento objem stále roste. Přesto existují kategorie zboží, které levněji než na domácím trhu pořídit v okolních zemích nelze.  

V České republice lze ze všech zemí střední Evropy pořídit na internetu nejlevnější notebooky a erotické pomůcky. Naopak se vyplatí zabrouzdat na polské e-shopy například kvůli dětským plenám. Ve srovnání s tuzemskou nabídkou jsou tam levnější zhruba o pětinu. Vyplývá to ze studie cenového srovnávače Heureka.cz. V ní sledovala čtrnáct různých kategorií zboží v šesti středoevropských zemích včetně Německa a Rakouska.

„Analýza ukázala, že nejlevnější notebooky nabízí čeští prodejci. Podobné ceny ještě najdete i na Slovensku, kde však působí jen polovina prodejců. V ostatních zemích jsou ceny produktů dostupných na našem trhu většinou dražší v průměru o deset procent,“ uvedl ředitel Heureky Tomáš Braverman.

Český trh zabodoval také s cenami erotických pomůcek. „Ve všech zemích jsou vibrátory dražší, minimálně o čtvrtinu než v České republice,“ dodal šéf Heureky.

Studie má mimo jiné pomoci českým internetovým obchodům při rozhodování s jakým zbožím se vyplatí expandovat do ciziny. Rozšíření byznysu do zahraničí si už vyzkoušel například on-line prodejce módy Zoot.cz.

„Obecně se nám v zahraničí daří prodávat za přibližně stejné ceny jako v Česku. Trochu specifické je v tomto rumunský trh, kde jsou slevy využívány v mnohem vyšší míře, než u nás nebo na Slovensku,“ sdělila mluvčí obchodu Andrea Burgerová.

Naopak se českým internetovým obchodníkům vyplatí expandovat do Rumunska s parfémy nebo s prodejem kontaktních čoček. „V Rumunsku je velmi malý počet prodejců s čočkami, a jejich průměrná cena je o dvě třetiny vyšší než v Česku,“ doplnil Braverman z Heureky.

Více se o retailu dozvíte v novém magazínu E15 premium s názvem Sámoška 4.0. Objednávejte zde>>>

Video placeholde

E15 Premium s tématem Sámoška 4.0 • E15

Kromě rozšiřování mezinárodního záběru českých on-line prodejců přibývá nákupů českých zákazníků přímo v e-shopech umístěných v jiných zemích. Loni si takto Češi objednali zboží za devět miliard korun.

Meziročně to byl nárůst o sedmnáct procent, vyplývá z dat společnosti Visa, která provozuje platební technologie. Nejvíce útrat měli Češi u obchodníků z Velké Británie. Ti se na celkovém objemu objednávek ze zahraničí podíleli čtyřiceti procenty.