Škoda Auto letos sníží v Česku počet prodejen

Nové showroomy Škoda Auto připomínají zákazníkům spíše bankovní pobočky

Nové showroomy Škoda Auto připomínají zákazníkům spíše bankovní pobočky Zdroj: Repro Strategie

Škoda Auto letos sníží počet prodejen v Česku. Nyní má 195 prodejen se servisem, na přelomu roku jich má být 180 až 190. Firma chce do konce roku také přebudovat všechny své autosalony v Evropě do nového vizuálního stylu. Z více než dvou tisíc showroomů jich nyní má novou podobu polovina. Počet evropských autosalonů se zásadně měnit nebude. Při otevření 1000. přebudované pobočky v pražských Řepích to řekl šéf prodejní organizace Škody v ČR Luboš Vlček.

„Finální číslo (prodejních míst v Česku) nevíme,“ doplnil Vlček, podle kterého to bude známo až na přelomu roku, kdy by měly být všechny pobočky přestavěné na novou variantu. Ta má nově například stanovenou minimální plochu na 200 metrů čtverečních. Škoda vysvětluje změnu prodejen tím, že dosavadní koncept je zastaralý, protože většina prodejní sítě vznikla počátkem 90. let.

Minimální investice prodejců do nemovitostí je podle Vlčka mezi 2,7 a třemi miliony korun. Řada dealerů ale investovala více. „Máme indicie, že velká část partnerů, kteří se rozhodnou nadále neinvestovat do prodeje nových vozů, bude pokračovat jako samostatný servis,“ dodal Tomáš Kubík ze Škody Auto.

Firma má nejvíce showroomů v Německu, na druhém místě je Čína. Celosvětově má firma přibližně 2800 míst, kde se nabízí prodej a servis, a přes 5000 kontaktních míst, kde je například jenom servis. Firma chce přestavět i showroomy mimo Evropu, to se očekává v roce 2017.

Rekordní prodeje, rekordní zisk

Největší česká automobilka Škoda Auto, která je součástí koncernu Volkswagen, provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále také na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Vyrábí sedm modelových řad ve 40 variantách.

Škoda loni zvýšila prodej aut o 12,7 procenta na 1,037 milionu vozidel a poprvé v historii překonala milionovou prodejní hranici. Podíl značky na světovém trhu vzrostl o 0,1 procentního bodu na 1,4 procenta. Firma loni zvýšila čistý zisk o 46 procent na 665 milionů eur, což je v přepočtu rekordních více než 18,4 miliardy korun. Tržby vzrostly o 13,9 procenta na 11,76 miliardy eur (320 miliard korun).