Výrobce školních potřeb zažil Vánoce v létě

Společnost téměř tři čtvrtiny obratu realizuje v maloobchodní síti a jen během letošního roku by měl bezmála o čtvrtinu narůst export firmy, který z většiny směřuje na Slovensko. Na vzestupu výkonů Stil trade v roce 2012 se největší měrou podílí školní program. Je to výsledek základní strategie firmy, spočívající v důrazu na jakost a vlastní originální design.
„Zatímco v některých evropských zemích, včetně Slovenska, zákazníci ještě preferují především cenu, u nás rodiče vyžadují hlavně kvalitu. U školních pomůcek kladou důraz na vysokou úroveň provedení a praktičnost, upřednostňují třeba anatomicky tvarované batohy nebo aktovky s nízkou hmotností a s bezpečnostními prvky. Stále více také vyhledávají neotřelou podobu potřeb. Tento trend jsme zaznamenali již v minulých letech. Proto jsme angažovali vlastní mladé návrháře, schopné tvořit design odpovídající nejen našim představám, ale zejména preferencím mladé generace,“ konstatoval jednatel společnosti Stil trade Jiří Kotlant.
Školní program Stil trade do portfolia zařadila před čtyřmi lety, dnes se na celkovém obratu firmy podílí jednou třetinou. Například letošní srpnové tržby společnosti v tomto segmentu dosáhly úrovně tradičně nejsilnějších předvánočních prodejů. V období od června do konce srpna utržila 25 milionů korun, což představuje 30procentní meziroční nárůst. Rekordní prodeje navíc Stil trade vykazovala také v září.
Během letní sezóny zaznamenala úspěch značková kolekce FC Barcelona, licenci pro využití znaku i fotografií hráčů fotbalového klubu získal Stil trade loni v listopadu. „Je to jeden z mnoha příkladů naší snahy pravidelně na trh spolu s kvalitou přinášet skutečně trendové produkty,“ dodal Kotlant s tím, že si ve firmě hodně slibují od premiérové prezentace svých výrobků na Mezinárodním veletrhu papírenských, kancelářských a psacích potřeb Paperworld, který se uskuteční ve Frankfurtu nad Mohanem v lednu příštího roku.












