Collaborative marketing oslavuje zákazníka namísto produktu

trnd

trnd Zdroj: PR

Spotřebitelé si od marketérů vzali mikrofon – v současné době je přibližně 80 % online obsahu vytvářeno uživateli internetu.* Značkám přinese používání takovéhoto online obsahu (od zákazníků pro zákazníky) mnohem více, než jen tradičně lákat na své výrobky.

Důležité je zaměřit se na zákazníky srdcaře, a ne na velké davy příležitostných fanoušků. Stačí vytvořit platformu pro spolupráci, kde se spotřebitelé a značky pustí do dialogu. Z takovéto spolupráce budou těžit obě strany.

Jedním z příkladů je Lady Gaga. Zpěvačka provozuje úspěšnou komunitu, kde se soustředí na svoje nejvěrnější fandy „Malá monstra“. V této komunitě není středem bodu zpěvačka sama, ale právě její skalní fanoušci.

A právě tuto zásadu uplatňuje trnd, evropský lídr v collaborative marketingu. Naše krédo? Collaborative marketing pomáhá firmám i zákazníkům, využívá energii spotřebitelů a jejich individuální schopnosti, které tak jsou ku prospěchu oběma stranám.

Přidaná hodnota pro firmy: konkurenční výhoda a udržitelná míra růstu, loajalita spotřebitelů (což je poslední roky nemalý problém). Spotřebitelé jsou nadšeni produkty, jež jsou ty správné pro ně, a vzrušujícího zážitku z kampaně. Oceňují, že mohou ovlivňovat trh a aktivně participovat a tento vliv se promítne do prodejů.

Jedna ze zásadních otázek je: Chtějí od nás zákazníci převzít mikrofon? Ano a více než kdy jindy. I výzkumy to potvrzují, jen podle loňské studie agentury Edelman si devět z deseti spotřebitelů od značek přeje více uznání. Přibližně 80 % spotřebitelů chce značky, které jim budou naslouchat, ale pouze 13 % si myslí, že je to již běžná praxe značek.

Tato studie není jediná, která podporuje myšlenku spolupráce v marketingu. Důvěru v tento druh marketingu dokazuje další: více než 80 % spotřebitelů důvěřuje doporučení od rodiny a přátel, jak agentura Nielsen pravidelně vykazuje už několik let ve svém výzkumu Global Trust in Advertising and Brands. Naopak méně než polovina spotřebitelů důvěřuje televizním reklamám a méně než třetina důvěřuje banerům a online reklamě.

Toto stále platí pro off-line i online: doporučení od známého je mnohem důvěryhodnější než pouhá reklama. Doporučení od skutečného spotřebitele také zvyšuje pravděpodobnost nákupu. Tento názor je podpořen studií Return in WOM, kterou loni provedla nezávislá výzkumná firma Analytic Partners. Studie zjistila, že 13 % všech prodejů, což je asi 6 miliard, je výsledkem doporučení vytvořených online i offline. Oproti tomu klasické reklamy tvoří pouze 20 – 30 % z celosvětového prodeje. Právě toto srovnání nám dává jasný důkaz, jak silný vliv a potenciál může doporučení mít – vždyť doporučení je stále spíše kapkou v moři klasické reklamy.

Strategie intenzivního dialogu se zákazníky se vyplatí. Dialog je místo, kde collaborative marketing, spojující firmy a spotřebitele, pomáhá uvolňovat nové dovednosti a pozitivní energii zákazníků.

aktivujte sílu svých spotřebitelů

* Fjord Trends 2013